۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹

استاندار خراسان رضوی:

طوفان کرونا را در خراسان رضوی پشت سر گذاشتیم

طوفان کرونا را در خراسان رضوی پشت سر گذاشتیم

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی از پشت سرگذاشتن طوفان کرونا در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا شرایط کاملاً متفاوت بود و به نسبت پیک‌های قبلی، یک طوفان کرونایی را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: مراکز درمانی و زیرساخت‌هایی که در سطح کشور و استان وجود دارد، بر اساس استانداردهای خاصی احداث شده است که پیک پنجم شیوع کرونا این استانداردها را بهم زد و پاسخگوی حجم مراجعات نبود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت ما مسئله درمان است، عنوان کرد: همه امکانات را پای کار آوردیم تا به درمان مردم بپردازیم، همچنین از ظرفیت‌های استانی و ملی در این پیک استفاده کردیم که مراکز درمانی ما در شرایط بحرانی باید آمادگی مقابله داشته باشند.

مصرف روزانه ۴۰ تن اکسیژن طبی در خراسان رضوی

وی با بیان این‌که مسئله اکسیژن، حیاتی‌ترین نیاز بیماران است، گفت: هم‌اکنون به صورت مرتب پیگیر تأمین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌ها، مخازن و کپسول هستیم؛ هم‌اکنون ظرفیت تولید اکسیژن استان روزانه ۲۳ تن است در حالی که مصرف روزانه مراکز درمانی در استان، ۴۰ تن است.

معتمدیان به تأمین تخت‌های بیمارستانی برای نیاز بیماران اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی با مدیران بیمارستان‌های غیردولتی داشتیم که نتیجه ان، افزوده شدن عدد قابل توجهی تخت به ظرفیت تحت‌های بیمارستان‌های استان بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر آمار جامعه پزشکی استان است، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از آمار نیروی انسانی مربوط به بخش خصوصی است از این رو نیازمند همکاری بیشتر جامعه پزشکی و بخش خصوصی در عرصه مقابله با کرونا هستیم.

وی به تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر درمان در ۱۸ ماه گذشته اشاره و بیان کرد: پرستاران‌مان ماه‌ها است تحت فشار هستند و ما قدردان تلاش‌های خستگی ناپذیر این عزیزان هستیم.

فعالیت ۱۱ مرکز ۲۴ ساعته خدمات کرونا در مشهد

معتمدیان با اشاره به کاهش تراکم بیمارستان‌ها با وجود مراکز بستری موقت و سرپایی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۲ مرکز منتخب خدمات سرپایی در مشهد داریم که از این میزان، ۱۱ مرکز ۱۶ ساعته و ۱۱ مرکز خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند، در این راستا نیازمند تعداد ۴۴ پزشک عمومی و متخصص برای این مراکز هستیم.

وی با اشاره به راه‌آندازی چهار مرکز بستری موقت توسط هلال احمر استان طی ۷۲ ساعت، افزود: همچنین با درخواست از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک بیمارستان مجهز به همت نیروی زمینی سپاه به همراه ۱۶۰ تخت بیمارستانی تجهیز و راه‌اندازی شد ضمن اینکه آستان قدس رضوی و دلاوران ارتش جمهوری اسلامی، تعدادی مراکز بستری سرپایی برای بیماران، تخت و نقاهتگاه آماده کردند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که در مسئله تأمین اکسیژن با هشت استان ارتباط گرفتیم و هم‌اکنون بخش قابل توجهی از نیاز بیماران و بیمارستان‌ها تأمین شد، تأکید کرد: محدودیت‌ها همچون قرص مسکن عمل می‌کند، می‌طلبد رسانه‌ها به مدیریت استان در بحث پیشگیری از ابتلاء به کرونا و فرهنگ‌سازی کمک کنند.

کادر درمان نیازمند شنیدن اخبار خوب هستند

وی اضافه کرد: کادر درمانی استان در حال تلاش هستند و هر کدام نیازمند شنیدن اخبار خوب و آرامش برای خدمت‌رسانی به بیماران هستند.

معتمدیان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید در انتشار آمار به مراجع رسمی مراجعه کنند، گفت: رسانه‌ها در بحث پیشگیری، تعامل، هم‌افزایی و راه‌اندازی پویش‌های مردمی کمک حال ما باشند.

وی با قدردانی از تلاش‌های بی‌نظیر اصحاب رسانه استان طی ۱۸ ماه گذشته، به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در اقناع‌سازی افکار عمومی اشاره کرد، گفت: با توجه به این‌که واکسیناسیون خبرنگاران انجام شده است، در بحث درمانی خبرنگاران هم پای کار هستیم و آمادگی داریم مشکلات این عزیزان را تسهیل کنیم تا دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی به همراه نمایندگان رسانه‌ها و مطبوعاتی همچون روزنامه خراسان، صداوسیما، روزنامه قدس، خبرگزاری ایلنا، روزنامه اطلاعات، مجلس نیوز، روزنامه جوان، خبرگزاری ایسنا، اخبار مشهد و روزنامه صبح امروز در این جلسه حضور داشتند و نقطه نظرات و راهکارهای خود را برای مقابله با این بیماری در باب آگاهی بخشی به جامعه بیان کردند.

کد خبر 5288165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha