۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶

رئیس سازمان اتش نشانی شیراز اعلام کرد؛

انجام ۸۴ عملیات توسط آتش نشانی شیراز در یک روز

انجام ۸۴ عملیات توسط آتش نشانی شیراز در یک روز

شیراز – رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از خدمت رسانی در ۸۴ عملیات طی ۲۴ ساعت گذشته توسط آتش نشانان شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی قانع صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از انجام ۸۴ عملیات توسط آتش نشانان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: این عملیات‌ها شامل ۱۳ مورد عملیات اطفایی و ۷۱ عملیات امدادی بوده است.

وی با اشاره به ۳۴ عملیات امداد آسانسور و حبس شهروندان در کابین آسانسور ساختمان‌های مختلف مسکونی و تجاری طی ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد: با توجه به قطع مکرر برق در این فصل حوادث آسانسور از بیشترین عملیات‌های نیروهای آتش نشانان در این روز هاست که توجه به ایمنی این وسیله را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: همچنان که سازمان آتش نشانی شیراز در راستای امداد رسانی به شهروندان همیشه در حال آماده باش قرار دارد، از شهروندان فهیم درخواست می‌شود در صورت قطع جریان برق و توقف آسانسور در طبقات ساختمان، آرامش و خونسردی خود را حفظ و با شماره ۱۲۵ آتش نشانی شیراز تماس حاصل نموده و درخواست امداد رسانی کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز همچنین افزود: در اجرای سیزده عملیات اطفا حریق نیز یک منزل مسکونی، یک دستگاه خودرو و یک باب مغازه طعمه حریق شدند که با حضور سریع نیروهای آتش نشانی، خوشبختانه صدمات جانی وجود نداشت و سایر آتش سوزی‌ها نیز بموقع اطفا حریق گردید.

قانع شمار عملیات امداد حیات وحش را در روز سوم شهریور ماه ۲۶ مورد اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به مزاحمت جانوران موذی به ویژه زنبور و مار در فصل گرما برای شهروندان، عملیات‌های تیم امداد حیات وحش در این فصل افزایش می‌یابد، آتش نشانان تیم تخصصی حیات وحش هنگام مواجهه با حوادث ناشی از مزاحمت حیوانات، ضمن توجه به جلوگیری از بروز آسیب به انسان‌ها، با تجهیزات مخصوص اقدامات لازم را برای حفظ جان جانوران نیز انجام می‌دهند.

گفتنی است از دقایق آغازین صبح سوم شهریور ماه، با تعداد ۱۱۴۷ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ و درخواست امداد رسانی، روبه رو بودیم که متأسفانه ۴۷۴ مورد نیز به مزاحمت‌های تلفنی اختصاص

کد خبر 5289684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha