۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸

مدیر برنامه‌وبودجه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۴۸۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به باغات آبی تبدیل می‌شود

۴۸۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به باغات آبی تبدیل می‌شود

شهرکرد- مدیر برنامه‌وبودجه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان ۴۸۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار به باغات آبی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سعیدی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی نقش راهبردی برای جهش تولید در چهارمحال و بختیاری دارد، اظهار کرد: کشاورزی مؤلفه اصلی برای رسیدن به اهداف ترسیمی در طرح جهش تولید است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۵ پروژه در زمینه توسعه باغ‌ها در اراضی شیب دار، توسعه کشت گیاهان دارویی، تأمین و انتقال آب به اراضی کشاورزی، اصلاح نژاد دام و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تعریف شده است.

مدیر برنامه و بودجه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تاکنون ۶۱۵ میلیارد ریال برای پروژه‌های توسعه کشاورزی اختصاص یافته است.

سعیدی به پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: به طور میانگین حدود ۹۰ درصد پیشرفت برای پروژه‌های کشاورزی برآورد شده است.

وی تصریح کرد: با تکمیل و بهره برداری این پروژه‌ها دو هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد و چهار هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی شیب دار دیم استان به باغات آبی تبدیل می‌شود.

مدیر برنامه و بودجه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در جریان اجرای پروژه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای این بخش نسبت به سال ۹۸ رشد ۴۸ درصدی دارد، گفت: ۴۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات جهش تولید برای تکمیل ۱۰ پروژه تأمین و انتقال آب در حوزه کارون اختصاص یافته است.

سعیدی اظهار کرد: با تخصیص این اعتبار چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی دیم چهارمحال و بختیاری به باغات آبی تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این طرح‌ها هزار فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شود، ادامه داد: ۴۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات جهش تولید برای تکمیل زیر ساخت مجتمع گلخانه‌ای این استان اختصاص یافت.

کد خبر 5294735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha