۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد:

دعوای ۱۶ پرونده مالی مهم در یزد به سازش ختم شد

دعوای ۱۶ پرونده مالی مهم در یزد به سازش ختم شد

یزد- رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در سال جاری دعوای ۱۶ پرونده مالی مهم و بزرگ در استان یزد به سازش ختم شد.

محمدرضا حداد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف مبنی بر اصلاح ذات البین در دستگاه قضایی، بیش از نیمی از پرونده ها در پنج ماهه سال جاری منجر به صلح و سازش شده است.

وی عنوان کرد: ۱۶ فقره پرونده مالی و مهم، هرکدام به میزان بیش از ۲ میلیارد ریال در مجموع به میزان ۲۵۷ میلیارد و ۲۳۲ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۳۵۵ ریال در پنج ماهه ابتدایی سال جاری منجر به سازش شد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از اصلاح ذات البین ۴ فقره پرونده قتل خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۲ فقره پرونده قتل عمد و ۲ فقره پرونده قتل غیر عمد و همچنین ۲ فقره پرونده با موضوع دیه به میزان ۷۲.۶ درصد از یک دیه کامل در این مدت منجر به مصالحه شد.

حداد افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری هم چنین یک فقره پرونده مطالبه مهریه به تعداد ۱۱۴ عدد تمام سکه بهارآزادی به سازش ختم شد.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف علاوه بر اینکه منجر به صلح و سازش در پرونده ها می شود ریشه اختلافات را از بین می برد و می تواند در کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نیز موثر باشد.

حداد در رابطه با فعالیت های ارزند ه شوراهای حل اختلاف افزود: با توجه به سیاستهای دستگاه قضایی و فعالیت گسترده شوراهای حل اختلاف، زحمات این مجموعه به منظور پیشبرد اهداف متعالی درراستای توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش قابل تقدیر است.

کد خبر 5301744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha