۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷

نماینده ولی فقیه در همدان مطرح کرد:

ورود ستاد امر به معروف همدان به عرصه‌های تخصصی مطالبه‌گری

ورود ستاد امر به معروف همدان به عرصه‌های تخصصی مطالبه‌گری

همدان_نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در رویکرد جدید فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از گروه‌های مطالبه‌گر در عرصه‌های مختلف به صورت تخصصی اقدامات خوبی رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به رویکرد جدید ستاد امر به معروف در برخورد با موضوعات مختلف، اظهار کرد: در رویکرد جدید فعالیت‌های ستاد منحصر به یک بخش خاص نبوده و با استفاده از گروه‌های مطالبه‌گر در عرصه‌های مختلف به صورت تخصصی اقدامات خوبی رخ داده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد تبدیل به یک دغدغه در جامعه شده است، گفت: برای موفقیت در میدان مبارزه با فساد، نیازمند نظارت همگانی هستیم و به تنهایی نمی‌توان به اهداف موجود دست یافت.

نماینده ولی فقیه در همدان حمایت از گروه‌های مطالبه‌گر را از برنامه‌های اصلی معاونت مطالبه‌گری ستاد امر به معروف برشمرد و مطرح کرد: وظیفه ستاد در برابر نیروهای مطالبه گر و دغدغه‌مند، تسهیل‌گری است به این معنا که باید زمینه ارتباط این افراد با مجموعه‌های نظارتی را فراهم کند.

وی مساله زمین خواری را یکی از مفاسد عمده عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه همدان دارای بافتی طبیعی و خاص از نظر محیط زیست است، اگر مراقبت لازم از آن صورت نگیرد، در سال‌های آینده با مشکلات حساسی در استان روبرو خواهیم بود و لذا ضروری است تا طراحی طرح جامعه شهری به نحوی باشد که آسیبی به فضای سبز و طبیعی همدان وارد نشود.

شعبانی با تاکید بر لزوم شناسایی و اصلاح قوانین فساد زا، اظهار کرد: متأسفانه خیلی از مشکلات، به صورت قانونی رخ می‌دهد و نمی‌توان گفت که شخص مدیر مقصر است، چراکه این قانون که باید اصلاح شود و اجازه فساد را ندهد.

وی با بیان اینکه باید از نمایندگان مجلس اصلاح قوانین فساد زا را مطالبه کرد، گفت: مجلس قوی و انقلابی، مجلسی است که در اصلاح قوانین فسادزا اقدام جدی انجام بدهد و نسبت به کارهای زیربنایی بی‌تفاوت نباشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت شورای امر به معروف در ادارات، عنوان کرد: قطعاً با فعال شدن شوراهای امر به معروف در ادارات، بسیاری از مشکلات در سطح جامعه حل خواهد شد و لذا باید این شوراها را تقویت و حمایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد امر به معروف هیچ‌گاه مطالبه‌ای غیر از اجرای قانون نداشته و نخواهد داشت، گفت: اگر دستگاه‌ها و ادارات به قانون حجاب و عفاف که مصوب شده است، به درستی عمل کنند، بسیاری از مشکلات در این حوزه نیز برطرف خواهد شد.

کد خبر 5305686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha