۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۲۹

فرماندار دهاقان مطرح کرد؛

مشکلات بکارگیری اتباع بیگانه در دهاقان

مشکلات بکارگیری اتباع بیگانه در دهاقان

دهاقان - فرماندار شهرستان دهاقان گفت: اشتغال اتباع بیگانه در دهاقان ممنوع است زیرا در بلند مدت با راه‌اندازی حرفه‌های ایرانی در کشورهای همسایه منجر به نابودی صادرات ایران می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی سجادی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال دهاقان اظهار داشت: اشتغال دغدغه و اولویت مهم و حیاتی کشور محسوب می‌شود و باید به شکل ویژه و متمرکز به آن پرداخته شود.

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان اینکه افراد متقاضی اشتغال باید تسهیلات لازم را دریافت کنند، تصریح کرد: لازم است نظارت کامل بر اشتغالزایی اعمال و اعتبارات لازم در این زمینه جذب شود.

وی عنوان کرد: پروانه مشاغل خانگی باید در اسرع وقت صادر شود و متقاضیان بیهوده در مسیر کارهای اداری سرگردان نشوند.

سجادی بیان کرد: در شهرستان دهاقان هنرمندان میناکار مشغول کار هستند اما مس مورد نیاز این هنر وارداتی از خارج شهرستان است و کوره برای لعاب کاری محصولات نیز نداریم که در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود.

فرماندار شهرستان دهاقان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دهاقان فاقد دفتر کاریابی است که در حال حاضر نیاز مبرم شهرستان محسوب می‌شود و در اشتغال‌زایی نیز مؤثر است.

ممنوع بودن اشتغال اتباع بیگانه

وی از ممنوع بودن اشتغال اتباع بیگانه در دهاقان خبر داد و افزود: اشتغال اتباع بیگانه در بلند مدت ضرر و زیان و لطمه‌های بزرگی به کشور وارد می‌کند، برخی از گلخانه‌داران و دامداری‌ها از این افراد به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند و در حالی‌که افراد ایرانی بیکار هستند.

سجادی اذعان کرد: متأسفانه اتباع افغانستانی پس از آموزش حرفه مدنظر در ایران اقدام به راه‌اندازی آن در کشور همسایه می‌کنند که موجب افت تولیدات و صادرات ایران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به طور مثال آنها کشت و پرورش زعفران را در ایران آموختند و سپس در افغانستان اقدام به کشت کردند، گفت: همچنین این افراد بافت قالی را در ایران آموزش و در افغانستان رونق داده‌اند و حتی اقدام به صادرات آن می‌کنند که همه این موارد منجر به ضرر و نابودی صادرات محصولات و صنایع دستی بنام ایرانی می‌شود.

در ادامه رئیس اداره کار، رفاه و تعاون دهاقان اظهار داشت: در سال جاری ۱۴ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که دو عدد پشتیبان و ۱۲ عدد مستقل هستند.

اسماعیل کرمی افزود: هم‌چنین طرح مشوق بیمه‌ای و طرح کارورزی در حال اجرا است و کارفرمایانی که افراد فارغ التحصیل را به کار بگیرند از تخفیف بیمه برخوردار می‌شوند و حقوق هم توسط دولت پرداخت می‌شود.

کد خبر 5305846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha