۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲

مدیر کل میراث فرهنگی فارس مطرح کرد؛

حضور طلاب مسلط به زبان خارجی به عنوان راهنمای گردشگران در فارس

حضور طلاب مسلط به زبان خارجی به عنوان راهنمای گردشگران در فارس

شیراز - مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: استفاده از ظرفیت طلاب مسلط به زبان‌های خارجی می‌تواند زمینه‌ساز معرفی و ترویج فرهنگ اسلامی- ایرانی در کنار بازدید از ابنیه تاریخی فرهنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی شه دوست شیرازی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت طلاب مسلط به زبان‌های خارجی با گذراندن دوره‌های آموزش راهنمایان گردشگری در آموزشگاه‌های تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس می‌تواند زمینه‌ساز معرفی و ترویج فرهنگ اسلامی- ایرانی در کنار بازدید از ابنیه تاریخی فرهنگی باشد.

وی تصریح کرد: شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی می‌تواند با کمک حوزه‌های علمیه فارس که اغلب از قدمت و پیشینه درخشان و اثربخشی برخوردار هستند زمینه ساز ارتقا گردشگری دینی و مذهبی در شیراز و استان باشد.

او گفت: وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و امامزادگان واجب تکریم در سراسر استان فارس در کنار جاذبه‌های متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و سلامت، فارس را به‌عنوان مقصد گردشگری در تمامی ابعاد خصوصاً گردشگری زیارت معرفی کرده است.

شه‌دوست شیرازی ابراز کرد: فارس دارای مراکز تحصیلی علوم دینی با قدمت تاریخی بسیاری است از جمله مدرسه خان، مدرسه آقاباباخان و مدرسه منصوریه و … که آماده همکاری در معرفی، چاپ و انتشار کتب و مقالات علمی فاخر مرتبط به آنها هستیم.

او افزود: باید با فراهم کردن زمینه‌های همکاری متقابل با واحد بین‌الملل حوزه‌های علمیه فارس و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مذهبی و زیارتی، ورود گردشگران مذهبی را تسهیل کنیم.

کد خبر 5306062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha