۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰

استاندار اردبیل خبر داد؛

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به تکمیل سد عمارت گرمی

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به تکمیل سد عمارت گرمی

اردبیل- استاندار اردبیل به اهمیت تکمیل سد عمارت اشاره کرد و گفت: برای تکمیل سد عمارت ۱۰۰ میلیارد تومان فاینانس از طریق بنیاد مستضعفان تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو شامگاه پنجشنبه در دیدار رئیس بنیاد مستضعفان با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس بنیاد مستضعفان به اردبیل در گام اول از عملیات بهسازی فرودگاه اردبیل بازدید شد و قرار است تا پایان مهرماه عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی پلیمری این پروژه فرودگاهی به سرانجام رسیده و با نصب تجهیزات و همچنین راه‌اندازی فرآیند روشنایی از باند اصلی فرودگاه بهره‌برداری شود.

وی تصریح کرد: در بازدید از پروژه راه آهن اردبیل – میانه مقرر شد بدون توجه به مطالبات پیمانکار با زیرسازی این مسیر عملیات ریل‌گذاری توسط شرکت جنرال مکانیک زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انجام شود تا به سرعت راه آهن اردبیل – میانه آماده بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل به سفر رئیس بنیاد مستضعفان به شهرستان گرمی و انگوت و بازدید از این مناطق محروم اشاره کرد و گفت: برای تکمیل سد عمارت ۱۰۰ میلیارد تومان فاینانس از طریق بنیاد مستضعفان تأمین خواهد شد تا این پروژه در ایام دهه فجر آماده آبگیری شود.

بهنام‌جو افزود: برای احداث پایاب این سد قرار است در سال‌های آینده اعتباراتی از منابع ملی و سایر فاینانس‌ها تأمین شده تا کشاورزان از مزایای این سد استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار شد برای ادامه کار سد تازه‌کند نیز ۲۰ میلیارد تومان منابع از طریق بنیاد مستضعفان تأمین و در اختیار این پروژه قرار گیرد.

بهنام‌جو به احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان اشاره کرد و ادامه داد: قرار شد به تناسب سهمیه شهرهای مختلف استان در قبال احداث این واحدها با همکاری کمیته امداد ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده و بنیاد مستضعفان بازپرداخت تسهیلات پرداختی را متقبل شود.

وی اضافه کرد: مقرر شد در مدت ۱۸ ماه این پروژه به سرانجام برسد تا خانوارهای نیازمند از سرپناه مناسب و ایمن استفاده کنند.

استاندار اردبیل کمک به مجتمع آبرسانی موران و پرداخت ۳۰ میلیارد تومان منابع برای توانمندسازی و محرومیت‌زدایی در خلخال را از دیگر تعهدات بنیاد مستضعفان اعلام کرد و گفت: به درخواست نماینده خلخال و کوثر قرار شد تعیین تکلیف کارخانه نئوپان انجام شده و افراد بیکار این کارخانه در مجموعه‌ها و واحدهای تولیدی دیگر مشغول به کار شوند.

کد خبر 5306352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha