۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۵

با بخشش اولیاء دم؛

یک محکوم به قصاص در استان قزوین ازطناب دار رهایی یافت

یک محکوم به قصاص در استان قزوین ازطناب دار رهایی یافت

قزوین-معاون قضایی رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با بخشش اولیاء دم یک محکوم به قصاص در استان قزوین ازطناب دار رهایی یافت .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین حجت السلام حیدری از رهایی جوان محکوم به قصاص در قزوین خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۶ در نزاعی که بین دو جوان در پارک اتفاق می‌افتد و متأسفانه منجر به فوت مقتول می‌گردد با دستگیری متهم و پیگیری پرونده، قاتل با رأی دادگاه به قصاص نفس با چوبه دار و پرداخت دیه در حق اولیا دم محکوم گردید.

معاون رئیس کل دادگستری قزوین ادامه داد: با فرجام خواهی اولیا دم پرونده به شعبه ویژه مصالحه قتل ارجاع گردید و با وساطت و سعی و تلاش اعضا شعبه به یاری خداوند با رضایت خانواده مقتول محکوم به قصاص با گذشت بزرگ منشانه اولیا دم از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی توسعه حل اختلاف و داوری است از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گذشت صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند قدر دانی کرد.

کد خبر 5310000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha