۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

سال تحصیلی ۳۳۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی آغاز شد

سال تحصیلی ۳۳۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی آغاز شد

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سال تحصیلی ۳۳۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید یزدان پناه ظهر امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس که در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در ۱۸ ماهه گذشته مدارس تعطیل شد و باعث افت تحصیلی در تمام مقاطع تحصیلی به ویژه در پایه ابتدایی شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان کرمانشاه در موضوع حضور بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموزان در مدارس و کلاس‌های درس پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا است و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس اختیاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: فرایند واکسیناسیون کرونا برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان کرمانشاه آغاز شده و دانش آموزان می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

یزدان پناه خاطر نشان کرد: ۹۲ درصد معلمین استان کرمانشاه تا به امروز در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و از سایر افراد تقاضا داریم هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

وی بیان کرد: از امروز فعالیت مدارس روستایی و عشایری و مقطع ابتدایی به صورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با نظر شورای آموزشی مدرسه آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اُفت تحصیلی ناشی از آموزش غیر حضوری، گفت: بر اساس نظر کارشناسان آموزشی عدم حضور در کلاس‌های درس و ارتباط مستقیم با معلم سبب افت تحصیلی دانش آموزان شده و این نشان از اهمیت حضور در کلاس‌های درس دارد.

یزدان پناه ادامه داد: با ادامه یافتن واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه طی ماه‌های آینده فرایند آموزش به صورت حضوری دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: از امروز آموزش حضوری و غیر حضوری از طریق شبکه آموزش مجازی شاد در استان کرمانشاه توسط معلمان آغاز شده و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، شورای آموزش و پرورش استان در سه سال گذشته به عنوان شورای برتر آموزشی در کشور معرفی شده است.

گفتنی است، در استان کرمانشاه بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند که ۱۸۰ هزار نفر از آنان در مقطع ابتدایی حضور دارند.

کد خبر 5312926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha