۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۴

فرمانده سپاه فجر فارس:

هنر سپاه و آموزش و پرورش از بین بردن مشکلات دانش آموزان است

هنر سپاه و آموزش و پرورش از بین بردن مشکلات دانش آموزان است

شیراز - فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: هنر سپاه و اقشار آن در این است که کمک کند خلأها پر شود؛ اما حتما باید این نکته را مدنظر داشت که کار با همکاری و مکمل کار آموزش و پرورش باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار یدالله بوعلی در مراسم آغاز رزمایش جهاد تحصیلی سال ۱۴۰۰ با رمز «یا قاسم‌بن‌الحسن» با بیان اینکه آموزش یکی از عرصه‌هایی است که همه باید در آن نقش‌آفرین باشیم، اظهار داشت: در این رزمایش مأموریت اصلی مشخصاً بر عهده آموزش و پرورش و مسئول اجرای برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه نباید اینگونه تلقی شود که آموزش و پرورش برنامه‌ای برای آموزش نداشته یا ندارد، گفت: آموزش و پرورش همه جای استان حضور دارد و نقش سپاه و اقشار مختلف در این برنامه نقش هم‌افزا برای پر کردن خلاءهای موجود است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی درصد بالایی از دانش‌آموزان محروم از تحصیل هستند، افزود: هنر سپاه و اقشار آن در این است که کمک کند خلأها پر شود؛ اما حتماً باید این نکته را مدنظر داشت که کار با همکاری و مکمل کار آموزش و پرورش باشد.

سردار بوعلی در ادامه با بیان اینکه طبق آماری که از سوی خود آموزش و پرورش اعلام شده بیشترین مشکل و خلأ در مدارس دولتی است، بیان کرد: اینکه چرا اینگونه شده جای بحث در این جلسه نیست اما موضوع روشن است که هر حداقل دانش‌آموزی که در مدرسه دولتی باشند باید برای ارتقای وضعیت آموزشی در این رزمایش مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: اقشار بسیج به ویژه بسیج دانش‌آموزی وضعیت مدارس پیرامون حوزه خود را بررسی و کمک کنند که دانش‌آموزان و حتی معلمان از انگیزه لازم برخوردار شوند چراکه اینها ترسیم آینده وضعیت کشور است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه به دلیل حجم بالای کار نباید ناامید و خسته شد، بیان کرد: در تعامل و ارتباط با مدیران آموزش و پرورش هم استمرار باشد هم زمینه رفع خلاءهای محرومیت از تحصیل دانش‌آموزان جز برنامه قرار گیرد.

سردار بوعلی تصریح کرد: بسیج و سپاه می‌تواند در طرح کمک به ارتقای مدارس آموزش و پرورش ورود کند با رویکرد مدارس دولتی و در این زمینه در کشور پیش قدم شود.

کد خبر 5318384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha