کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد:

وعده رئیس جمهور تونس به «ماکرون» برای برگزاری یک «گفتگوی ملی»

وعده رئیس جمهور تونس به «ماکرون» برای برگزاری یک «گفتگوی ملی»

رئیس جمهور تونس در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود به وی وعده داد که در آینده نزدیک گفتگویی در سطح ملی برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ الیزه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در گفتگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون» به وی وعده داده است که در آینده نزدیک مقدمات برگزاری یک گفتگوی ملی را فراهم کند.

اشاره قیس سعید به انجام یک گفتگو آن‌هم در سطح ملی، نخستین وعده دولت او در این باره از زمان تصاحب اختیارات اجرایی در ماه ژوئیه است که خود نشاندهنده آمادگی وی برای رایزنی و مشاوره گسترده‌تر جهت یافتن راهی برای خروج از بحران کنونی در این کشور است.

رئیس جمهور کنونی تونس که پارلمان منتخب این کشور را به حالت تعلیق درآورده، بخش اعظمی از قانون اساسی ۲۰۱۴ را رد کرده و به خود اختیاراتی برای وضع قانون از طریق صدور فرمان اجرایی اعطا کرده است، به تازگی نخست وزیر جدید را منصوب و اعلام کرد که کمیته‌ای برای اصلاح قانون اساسی تشکیل خواهد داد.

کاخ الیزه در بیانیه خود می‌افزاید: «سعید خاطرنشان کرد که دولت [تونس] طی روزهای آینده تشکیل خواهد شد و اینکه به دنبال آن، یک گفتگوی ملی آغاز می‌شود».

اما در بیانیه‌ای که پس از این گفتگوی تلفنی از سوی دفتر ریاست جمهوری تونس منتشر شد، اشاره‌ای به طرح گفتگوی ملی نشده است- ایده‌ای که از سوی سایر بازیگران اصلی در عرصه سیاسی تونس با هدف حل بحران مطرح شده است.

گفتنی است، قیس سعید چهارشنبه هفته گذشته با صدور حکمی، «نجلاء رمضان» را به عنوان نخست وزیر مکلف این کشور معرفی کرد.

کد خبر 5318583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha