۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۸:۳۷

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

واکسینه شدن ۹۷.۸ درصد عشایر کرمانشاه در برابر ویروس کرونا

واکسینه شدن ۹۷.۸ درصد عشایر کرمانشاه در برابر ویروس کرونا

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از واکسینه شدن ۹۷.۸ درصد عشایر کرمانشاه در برابر ویروس کرونا خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توجه ویژه به عشایر و ارائه خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی یکی از ارکان اساسی و وظایف و تعهدات مراکز بهداشت بوده که به خوبی این مهم در حال انجام است.

وی افزود: خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی توسط تیم‌های ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و با اعزام تیم‌های سیار سلامت در قالب برنامه‌های ایل گردشی به مناطق استقرار عشایر کوچنده استان کرمانشاه انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا عشایر به سبب داشتن مناسبات خاص اجتماعی، اقتصادی و ارتباط با جوامع شهری و یا در مسیر کوچ فصلی در معرض تهدید بیماری کرونا قرار گرفتند.

شکیبا با اشاره تزریق واکسن کرونا به عشایر استان کرمانشاه، گفت: از ابتدای مرداد ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون عشایر استان کرمانشاه آغاز شده و بیش از ۹۷.۸ درصد عشایر استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال و دانش آموزان عشایر استان کرمانشاه نیز در دست اقدام است و تا قبل از آغاز کوچ عشایر واکسیناسیون آنها تکمیل خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بین عشایر استان برنامه‌های غربالگری، قرنطینه بیماران و افراد مشکوک و همچنین هدایت به مراکز منتخب و بیمارستان‌ها را از ابتدای شیوع کرونا انجام داده است.

کد خبر 5320791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha