۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل:

نیاز کنونی امت اسلامی وحدت و همگرایی در برابر نظام سلطه است

نیاز کنونی امت اسلامی وحدت و همگرایی در برابر نظام سلطه است

اردبیل - مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: سیره نبوی الگویی شایسته برای رهایی بشر از مشکلات بوده و نیاز کنونی امت اسلامی وحدت و همگرایی در برابر نظام سلطه است.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بشریت امروز تشنه معارف مکتب الهی و وحدانی است و دین اسلام با محوریت نبی مکرم الگویی شایسته برای بشریت در رسیدن به سعادت را ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: هر چند در طول تاریخ در مسیر رسیدن به این سعادت انحراف و انحطاط شکل گرفته اما راه در اطاعت از خداوند و همچنین انبیا و اولیای الهی کاملاً روشن و آشکار است و بشر در بهره‌مندی از سعادت دنیوی و اخروی باید به این الگوها و معیارهای بی‌بدیل تکیه کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل با اشاره به تواضع پیامبر اکرم (ص) و معیارهای ارائه شده در طول زندگی با برکت آن حضرت گفت: با وجود سختی‌ها و مشکلاتی که در تبلیغ و ترویج مکتب اسلام وجود داشت، پیامبر اسلام (ص) سعی کرد تا راه و مسیر رسیدن به کمال و عزت دنیوی و اخروی را برای پیروان و همچنین جامعه انسانی نشان دهد تا زمینه برای دوری از جهالت، خودپرستی و دگرپرستی فراهم آید.

حسنی افزود: آنچه که در شرایط کنونی امت اسلامی به آن نیاز مبرم دارند، وحدت و همگرایی در برابر نظام سلطه و استکبار است که در قرآن کریم نیز تعابیری ارزشمند از پیامبر اسلام به عنوان رحمه للعالمین بیان شده تا همه بدانند که آخرین فرستاده حق از ویژگی‌ها و برجستگی‌های رأفت، مهربانی و شایستگی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امروز با تمسک و توسل به راه و سیره رسول گرامی اسلام می‌توان از همه دنیاپرستی و زیاده‌خواهی دوری جست و به عظمت واقعی دست پیدا کرد.

در برنامه‌های گرامیداشت سالروز رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در سراسر استان مجالس عزاداری، سینه‌زنی و همچنین قرائت زیارت از بعید رسول گرامی اسلام انجام شد و در کنار این برنامه‌های عزاداری به همت خیرین و گروه‌های مردمی در تبلور مهر و احسان در آخرین روزهای ماه صفر بسته‌های معیشتی و همچنین توزیع غذای گرم در مناطق مختلف استان به انجام رسیده و با حضور خادمان رضوی در استان اردبیل تبرکی از حرم امام رضا (ع) به کادر درمانی اهدا شد.

کد خبر 5320806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha