۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

رعایت ضوابط بهداشتی- قرنطینه ای نقش مهمی در کنترل بیماری ها دارد

رعایت ضوابط بهداشتی- قرنطینه ای نقش مهمی در کنترل بیماری ها دارد

ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: رعایت ضوابط بهداشتی-قرنطینه ای نقش مهمی در کنترل بیماری ها دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی ظهر چهارشنبه در آئین بزرگداشت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه طبق اعلام بهداشت جهانی کرونا نیز منشأ حیوانی دارد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت غذای انسان‌ها در شرایط کنونی دامپزشکان در تضمین غذای سالم و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک، نقش حیاتی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: بیش از ۷۵ درصد بیماری‌های عفونی که قابلیت انتقال به انسان دارند، منشأ حیوانی دارند که ناشی از اهمیت بخش دامپزشکی در تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم است.

کرامتی افزود: بهداشت دام از اهمیت زیادی برخوردار است، اکثر دامداری‌های استان سنتی است که ضروری است تلاش لازم برای ترویج و آموزش شیوه‌های نگهداری دام‌ها در شرایط بهداشتی و تولید محصول سالم برای افزایش آگاهی بهره برداران این بخش صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رعایت ضوابط بهداشتی-قرنطینه‌ای نقش مهمی در کنترل بیماری‌ها دارد، بیان کرد: پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام، تأمین سلامت دام‌ها و همچنین حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی از وظایف اداره کل دامپزشکی است که باید در اولویت کارهای اجرایی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: بیماری‌های نوظهور نیز ممکن است در طول سال در بین اماکن دام و طیور ایجاد شود که نیاز است اداره کل آمادگی و برنامه ریزی لازم برای شرایط بحرانی و واکنش‌های سریع برای بهداشت دام و ایمنی مواد غذایی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت کنترل بیماری‌های دام و طیور ادامه داد: ترویج فرهنگ مصرف مرغ سایز نیز در بین افراد جامعه لازم است، چرا که افزایش آگاهی مردم در خصوص مصرف مرغ سایز می‌تواند در بهبود وضعیت امنیت غذایی جامعه تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان گردش مالی بخش کشاورزی استان است، افزود: بیش از ۳۳ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است که دامپزشکان نیز به عنوان پیشگامان عرصه بهداشت و سلامت جامعه در تأمین و تضمین غذای سالم برای مردم نقش حیاتی دارند.

کد خبر 5321187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha