۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۷

سرپرست دانشگاه امیرکبیر:

دانشگاه امیرکبیر در فناوری های پرپتانسیل پیش قدم می شود

دانشگاه امیرکبیر در فناوری های پرپتانسیل پیش قدم می شود

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه امیرکبیر باید در زمینه فناوری های پر پتانسیل پیش قدم شود و تلاش کنیم در این راستا اساتید را بسیج کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قدسی پور در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر که امروز با حضور وزیر علوم در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: بستر اصلی توسعه فناوری ها نوظهور مانند نانو و بایو، دانشگاه است؛ اگر بخواهیم روی این فناوری ها کار کنیم باید دانشگاه ها از جمله صنعتی امیرکبیر پیش قدم باشد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: زندگی روزمره مردم به این فناوری ها گره خورده و اگر بخواهیم کاری کنیم‌ باید روی فناوری های بالغ متمرکز شویم‌ تا در توسعه اقتصادی اثر بگذارد.

وی ادامه داد: فناوری های پر پتانسیل احصا شده از جمله نفت خودرو و آی‌تی و ... است و حتما دانشگاه امیرکبیر در زمینه فناوری های پر پتانسیل باید پیش قدم شود و باید تلاش کنیم در این راستا اساتید را بسیج کنیم تا در رشد اقتصادی و کمک به محرومین تاثیرگذار باشیم.

قدسی پور با بیان اینکه ۴۷ طرح کلان ملی تعریف شد، گفت: تعدادی از طرح های ملی به دانشگاه امیرکبیر واگذار شد اما پیشرفت برخی طرح ها یا کند شد و یا برخی طرح ها متوقف شد.

وی ادامه داد: به طور مثال قرار است قطار تندرویی با سرعت بالای ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت ساخته شود که با تکمیل این طرح به زودی این تکنولوژی جای هواپیما را می گیرد. امیدواریم همگی بتوانیم دست به دست هم دهیم به جامعه اسلامی در این جهت کمک شایسته ای کنیم.

کد خبر 5321422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha