۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱

امام جمعه مهدی‌شهر:

ایران اسلامی دارای امنیتی پایدار/ برخی امنیت را گدایی می‌کنند

ایران اسلامی دارای امنیتی پایدار/ برخی امنیت را گدایی می‌کنند

مهدی‌شهر- امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه ایران اسلامی دارای امنیتی پایدار و مستقل است، گفت: تقویت زیرساخت‌های امنیت پایدار یکی از مهمترین مولفه‌هایی است که رهبری نیز به آن اشاره دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهر ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گفتمان سازی برای خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا، ابراز کرد: هر کجا آمریکایی‌ها حضور داشتند جز تخریب، کشتار و مرگ چیز دیگری بر جای نگذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان وضعیت فلاکت بار را برای مردم به جای گذاشته که امروز شاهد هستیم، افزود: امروز بعد از دو دهه کشور به دست طالبان افتاده و تمام کشور افغانستان تخریب شده است از سوی دیگر در ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان، قاچاق و کشت مواد مخدر افزایش یافت و اعتیاد و ویرانی برای این کشور بر جای ماند.

امام جمعه مهدی‌شهر بیان کرد: آمریکا با سلاح حقوق بشر وارد کشوری می‌شود و مدت‌ها منابع آن را به غارت می‌برد لذا گفتمان سازی خروج آمریکا مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌بایست مطالبه عمومی همه مردم باشد.

بارانی با بیان اینکه دومین موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت است، گفت: امنیت دو گونه دارد نخست امنیتی گدایی و عاریتی و دوم امنیت مستقل؛ لذا باید گفت امنیت عاریه ای همانی است که امروز کشورهای اروپایی دارند و همیشه به دنبال آن هستند که کشورهای آمریکا و اسرائیل و.. برایشان امنیت ایجاد کند این وضعیت را درباره ترکیه، امارات و عربستان و… نیز مشاهده می‌کنیم که با آمریکا پیمان می‌بندند که امنیت شأن را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای امنیت پایدار و مستقل است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار مؤلفه برای نیروهای مسلح ایران اسلامی تبیین کردند که یکی از آنها زیرساخت‌های امنیت و تقویت آنها است. امروز در این زمینه کارهای بسیاری شده است موشک‌های دوربرد و زیردریایی‌ها، کشتی‌ها و پهپاد های دور پرواز و… امروز زیرساخت‌هایی هستند که امنیت پایدار ایران را تأمین می‌کنند دومین مؤلفه عقلانیت و محاسبه دشمن و دشمن شناسی است که باید آنچه امروز دشمنان دسیسه کرده‌اند، شناخته شود تا بتوانیم شاهد اقدام به موقع باشیم که این مقوله نیز از افتخارات ایران اسلامی است.

امام جمعه مهدی‌شهر همچنین در دیگر بخش سخنان خود ضمن تقدیر از برگزار کنندگان عزاداری ماه محرم و صفر، ابراز کرد: روحانیان، هیئت‌های مذهبی و مردم با رعایت مسائل و محدودیت‌های کرونا بهترین عملکرد را در سطح شهرستان به منصه گذاشتند و این نشان از عشق پایداری است که مردم به ائمه اطهار (ع) دارند و امیدواریم که این تلاش‌ها مورد شفاعت اهل بیت (ع) نیز قرار گیرد چرا که مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمایند کسی به اهل بیت (ع) پناه نیاورد مگر اینکه اهل بیت (ع) به او پناه داده باشند.

کد خبر 5322304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha