۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱

اسپوتنیک خبر داد؛

محور گفتگوهای طالبان و هیئت آمریکایی فاش شد

محور گفتگوهای طالبان و هیئت آمریکایی فاش شد

یک منبع آگاه از درون طالبان خبر داد که نمایندگان این گروه در دیدارشان با هیئت آمریکایی در قطر قرار است درباره بازگشایی سفارت آمریکا در کابل، لغو تحریم ها و تشکیل دولت فراگیر گفتگو کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام آگاه در طالبان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک دستور کار مذاکرات آتی میان طالبان و هیئت آمریکایی در دوحه پایتخت قطر را فاش کرد.

مقام مذکور در این باره گفت: بازگشایی سفارت آمریکا (در کابل)، لغو تحریم ها و تشکیل دولتی فراگیر در دستور کار این مذاکرات هستند.

پیشتر خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از دو مقام بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرده بود که یک هیئت نمایندگی از سوی واشنگتن قرار است روزهای شنبه و یکشنبه (نهم و دهم اکتبر / ‏ هفدهم و هجدهم مهرماه) با نمایندگان بلندپایه گروه طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر دیدار کند.

گفته می‌شود که این نخستین دیدار از زمان خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان و تسلط کامل طالبان بر بخش‌های وسیعی از خاک این کشور است.

مقامات مذکور همچنین اعلام کردند که هیئت نمایندگی آمریکا شامل مقاماتی از وزارت خارجه، آژانس توسعه بین الملل ایالات متحده و جامعه اطلاعاتی آمریکا خواهد بود و در نظر دارد تا طالبان را برای تضمین روند خروج امن شهروندان آمریکایی و سایر غیرنظامیان از خاک افغانستان و همچنین آزادی «مارک فرِریچز» شهروند آمریکایی ربوده شده تحت فشار قرار دهد.

دیگر اولویت موردنظر این هیئت، وادار ساختن طالبان به پایبندی به تعهد و التزام خود برای جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به بستری مناسب برای رشد القاعده و سایر گروه‌های تروریستی و همچنین اعمال فشار بر این گروه جهت بهبود امکان دسترسی به کمک‌های بشردوستانه خواهد بود.

کد خبر 5323055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha