۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی:

اتمام پروژه های سفر رهبری نیازمند ۷۰۰ میلیارد اعتبار است

اتمام پروژه های سفر رهبری نیازمند ۷۰۰ میلیارد اعتبار است

بجنورد- معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های مصوب شده در سفر مقام معظم رهبری، ۷۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بیگ‌زاده صبح دو شنبه در مراسم گرامیداشت سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: استقبال بی نظیر مردم شهیدپرور بجنورد از رهبر انقلاب پس از یک دهه در خاطرات مانده و می‌ماند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با تصمیمات ارزشمندی که در سفر رهبری به استان اتخاذ شد، خراسان شمالی یک دهه به پیش رفت.

وی در ادامه به تشریح مصوبات و اعتبارات تخصیص داده شده از این سفر پرداخت و افزود: پیرو این سفر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی جهت اجرای پروژه‌ها تخصیص داده شد.

بیگ‌زاده تصریح کرد: اعتبارات فوق در قالب ۲۲۸ مصوبه و هزار و ۶۳۵ پروژه ابلاغ شد.

معاون استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ۸۰۰ پروژه در حوزه روستایی تعریف شده بود، گفت: اعتبارات اولیه مصوبات این حوزه ۵۰۷ میلیارد بود که تاکنون هزار و ۲۸۸ میلیارد جذب شده است.

وی افزود: در مجموع اعتبارات ملی تأمین شده از این سفر ۲ هزار و ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

بیگ‌زاده از بهره برداری از هزار و ۳۰۰ پروژه تاکنون خبر داد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها ۹۳ درصد است.

معاون استاندار خراسان شمالی بیان داشت: اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های مصوب شده در سفر مقام معظم رهبری، ۷۰۰ میلیارد تومان است که پیگیری‌های لازم برای جذب آن به عمل آمده است.

وی افزود: همچنین در قالب کمک‌های موردی مانند تأمین جهیزیه، مسکن محرومان و تجهیز مؤسسات قرآنی، ۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.

معاون استاندار خراسان شمالی در انتها احداث و توسعه بیمارستان‌های بجنورد و شیروان، ساخت دانشکده دندان پزشکی بجنورد، ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی، گازرسانی به ۴۱۰ روستا، احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولتی در بجنورد و ایجاد پل ۱۹ مهر را بخشی از مهم‌ترین پروژه‌های این سفر عنوان کرد.

کد خبر 5324689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha