۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

۱۴ هزار تبعه خارجی غیر رسمی در استان سمنان مشغول کار هستند

۱۴ هزار تبعه خارجی غیر رسمی در استان سمنان مشغول کار هستند

سمنان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه ساماندهی اتباع خارجی برای رونق برخی مشاغل استان یک فرصت است، گفت:۱۴ هزار تبعه خارجی غیر رسمی در استان مشغول کار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل غنیان بعدازظهر سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر ایشان ضمن بیان اینکه ۱۴ هزار اتباع خارجی به طور غیر رسمی در استان سمنان مشغول کار هستند، ابراز داشت: عمده فعالیت این گروه از جامعه در مشاغلی نظیر دامداری و کشاورزی است.

وی بابیان اینکه از این تعداد شش هزار و ۴۰۰ اتباع خارجی کارت اقامت دارند، افزود: این افراد ساکن سمنان، مهدی‌شهر و شاهرود هستند که سامان‌دهی آن‌ها می‌تواند برای رونق برخی مشاغل در استان یک فرصت قلمداد شود که در دست اقدام قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه دانش‌آموختگان رشته‌های علوم انسانی و عمران برای یافتن کار مناسب در جایگاه شغلی مرتبط با مشکلات بسیاری مواجه هستند، ابراز داشت: متأسفانه برای این گروه افراد جویای کار ردیف شغلی مناسب وجود ندارد.

غنیان بابیان اینکه ۱۴ مرکز کاریابی در سطح استان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: این مراکز سالانه ۱۰ هزار فرصت شغلی را به افراد جویای کار معرفی می‌کنند که باید گفت سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ شغل پایه برای کارجویان ایجاد و افراد با توجه به درخواست‌های خود مشغول کار شدند.

وی بابیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان اجباری طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۲۵ هزار نفر بوده است، افزود: کمبود نیروی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی یکی دیگر از مشکلات موجود است که می‌بایست در کارگروه‌های مختلف برای رفع آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

کد خبر 5325992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha