۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱

فرماندار قرچک:

۶۰ درصد از فضاهای آموزشی قرچک فرسوده است

۶۰ درصد از فضاهای آموزشی قرچک فرسوده است

قرچک- فرماندار قرچک با اشاره به اینکه قرچک جز شهرستان‌های پرجمعیت و محروم استان محسوب می‌شود گفت: ۶۰ درصد از فضاهای آموزشی قرچک فرسوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خطیبی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات مسائل آموزشی شهرستان‌های استان تهران که با حضور علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، حسین نوش آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، سیدمجتبی هاشمی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و سایر مسئولان در قرچک برگزار شد اظهار داشت: توسعه و ساخت مدارس یک اولویت مهم برای این شهرستان است چرا که فرسودگی بیش از ۶۰ درصد فضاهای آموزشی یک زنگ خطر بزرگ محسوب می‌شود.

خطیبی افزود: قرچک جز شهرستان‌های پرجمعیت و محروم استان محسوب می‌شود و به ویژه در حوزه فضاهای آموزشی و پرورشی در مضیقه به‌سر می‌برد، در قرچک با ۹۰ کیلومتر مربع و با احتساب اتباع افاغنه، ۳۵۰ هزار جمعیت ساکن بوده و بدیهی است با این حجم جمعیت، تراکم دانش آموزی نیز بالا رود.

فرماندار قرچک بیان داشت: در جلسات شورای آموزش و پرورش با جدیت پیگیر مسائل بوده و با وجود استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان، نگاه ویژه ملی و استانی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه قرچک در سال ۹۱ از شهرستان ورامین جدا می‌شود و زیرساخت‌های کم آن، چه به لحاظ تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی ناقص‌تر می‌شود گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهرستان، حجم زیادی از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری مهاجر که سالانه به استان تهران می‌آیند، وارد قرچک شده و سکونت می‌گزینند و برای مدیریت همه‌جانبه این جمعیت و پیشگیری از بروز بحران‌های بیشتر، دستگاه‌های ملی و استانی باید به قرچک توجه کنند.

کد خبر 5327462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha