۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان:

۴۰۰ هزار مددجو در هرمزگان قابل تامل است

۴۰۰ هزار مددجو در هرمزگان قابل تامل است

بندرعباس-رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان ۴۰۰ هزار مددجو دارد، گفت: هرمزگان سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز می‌کند و وجود این تعداد مددجو قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادی صبح پنج‌شنبه در آئین واگذاری ۱۲۲ واحد مسکن روستایی خانواده ایتام که در سالن جلسات شرکت گاز استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: اسکان جمعیت و مددجویان به همت خیرین اقدامی بسیار ارزشمند است و از تمام دست‌اندرکاران این پروژه قدردانی می‌کنم.

وی با ذکر این نکته که توجه به آهاد ملت به خصوص محرومان وظیفه دولت‌ها است، عنوان کرد: دست گشاده خیرین همواره در کنار دولت بوده است که باید از این ظرفیت بی‌نظیر استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان ابراز داشت: در مجلس دهم و یازدهم تمام سعی و تلاش ما بر این بوده است که گوشه‌ای از وظایف حاکمیت در خصوص محرومیت زدایی به درستی انجام شود و برای تحقق این امر همواره در کنار کمیته امداد امام خمینی و دولت بوده‌ایم.

مرادی تصریح کرد: مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تمام سعی تلاش خود را برای محرومیت زدایی به کار گرفته‌اند. خیرین نیز به صورت مضاعف در کنار آن‌ها حضور داشته‌اند.

وی اظهار کرد: اگر مدیران چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه‌ای، وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و در کنار آن دستگاه قضا با فاسدان و خیانت‌کاران برخورد قاطع کند، فقر از کشور برچیده و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران مرتفع خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان اظهار کرد: هر تصمیمی که هر مسئول اداری در هر سطحی بخواهد بگیرد اگر نابجا و شخصی باشد شاهد فقر و محرومیت در کشور خواهیم بود که برای تمام ارکان نظام نگران کننده است.

مرادی با ذکر این نکته که بیش از ۲۰۰ هزار نفر تحت کوشش کمیته امداد هستند، ابراز داشت: استان هرمزگان که منبع ثروت است بیش از ۴۰۰ هزار نفر مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارد که این امر نشان دهنده کم کاری و بی توجهی مسئولین است.

وی بازگشت مازاد درآمد مالیاتی را حل رفع محرومیت در هرمزگان دانست و گفت: استان هرمزگان سالانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به خزانه تحویل می‌دهد تا بر اساس عدالت در میان کل کشور توزیع شود اما اگر نیم نگاهی به استان هرمزگان وجود می‌داشت، چنین آمارهای منفی از شاخص‌های فلاکت هرمزگان وجود نداشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان داشت: اگر تکلیف قانونی بازگشت مازاد درآمد به خود استان در سالیان گذشته اعمال می‌شد می‌توان گفت بخش اعظمی از مشکلات دستگاه‌های امداد رسان حل می‌شد.

مرادی اذعان کرد: اگر به ظرفیت‌های استان توجه کنیم مشکلات دستگاه‌های امداد رسان مانند کمیته امداد کمتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: امیدوارم در تدوین بودجه ۱۴۰۱ نگاه بهتری نسبت به بودجه سال گذشته به محرومین وجود داشته باشد.

کد خبر 5332927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha