۸ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۳۶

امام جمعه آبدان:

مدیریت نماز جمعه آبدان به نوجوانان واگذار شد/ تقویت مسئولیت‌پذیری

مدیریت نماز جمعه آبدان به نوجوانان واگذار شد/ تقویت مسئولیت‌پذیری

بوشهر- امام جمعه آبدان از راه‌اندازی معاونت نوجوانان در ستاد نماز جمعه آبدان خبر داد و گفت: مدیریت و اجرای نماز جمعه آبدان به نوجوانان واگذار شد.

حجت‌الاسلام محمود کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آموزش تاریخ انقلاب اسلامی به نوجوانان و حفظ راهی که آمده‌ایم برای به منصه ظهور رساندن مبانی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این مهم با حضور نوجوانان در عرصه تمرین مسئولیت پذیری محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف از مشارکت دادن نوجوانان، حرکت به سمت چشم اندازهای بیانیه گام دوم انقلاب و تربیت نوجوانی مانند نسل ۱۳ ساله‌های دفاع مقدس با رویکردی دانش بنیان در حوزه‌های مختلف است.

امام جمعه آبدان افزود: یکی از ویژگی‌های دوران نوجوانی که مورد دقت اصحاب تعلیم و تربیت قرار دارد، مورد توجه قرار گرفتن فعالیت نوجوان و مدیریت اوقات فراغت است که می‌تواند باعث کاهش هیجانات کاذب فردی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بشود.

وی خاطرنشان کرد: در شهر آبدان علیرغم مشکلات فراوان در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی، نهادها و گروه‌هایی به صورت خودجوش به تربیت نوجوانان می‌پردازند که می‌توان به عنوان الگوهایی موفق در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کارگر بیان کرد: پایگاه‌های بسیج برادران و خواهران، مؤسسات قرآنی، گروه سرود شهدای گمنام، هیئت شاگردان شهدا، انجمن نقاشان، هیئت‌های ورزشی مانند فوتبال و کونگ فو، گروه‌های جهادی مختلف و … در طول سال به صورت فصلی یا مستمر به پرورش نوجوانان و ایجاد جایگاه اجتماعی برای آنان مشغول هستند.

وی افزود: اگر جنگ را نوجوانان و جوانانی مانند شهید همت ۲۸ ساله مدیریت و فرماندهی کردند و شهیدی مانند احمدعلی نیری در اوج عرفان قرار گرفت به برکت پرورش در مکتب اسلام محمدی بوده است.

امام جمعه آبدان افزود: ستاد نماز جمعه آبدان با اعتماد به نوجوانان و جوانان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد معاونت نوجوانان در این عرضه به ظهور و بروز پتانسیل آنها اقدام کرده است.

کد خبر 5339724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • لباس شخصی دهه ۷۰ IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      درود خدا بر امام جمعه انقلابی شهر آبدان