۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۴۲

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

هرگونه هزینه برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سرمایه گذاری است

هرگونه هزینه برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سرمایه گذاری است

یاسوج- معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از شاخصهای ارزیابی رشد و توسعه فرهنگ کتاب خوانی بوده و هرگونه هزینه برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد هاشمی عصر سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان افزود: حمایت از مؤلفان، نویسندگان و ناشران ضروری بوده و دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در انجام تبلیغات، تقویت و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برنامه داشته باشند و تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی سرانه مطالعه و کتابخوانی در استان کم شده است، گفت: تقویت فعالیت‌های انجمن‌های کتاب و کتابخوانی، دسترسی آسان به کتاب و به روز کردن منابع کتابخانه ها می‌تواند شرایط را بهتر کند.

هاشمی افزود: هر جامعه‌ای که در جستجوی مسیر پیشرفت و تعالی است، باید برای کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری کند و یکی از شاخص‌های ارزیابی برای رشد و توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه، مأنوس بودن با کتاب و کتابخوانی است.

وی اظهار داشت: کتاب و کتاب خوانی عنصر روشنگری، هدایت کننده، رشد آفرین در جامعه و زندگی است و تحت هر شرایطی نباید از آن غافل شد و باید روش‌ها و راهکارهای ارتقای فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی احصا و تقویت شود.

کد خبر 5342370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha