۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲

کارشناس هواشناسی خبر داد؛

آخر هفته بارانی در خراسان رضوی

آخر هفته بارانی در خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی طی چهارشنبه و پنج‌شنبه در خراسان رضوی فعال می‌شود و شاهد بارندگی در استان خواهیم بود.

زهرا مبشری‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در خراسان رضوی، اظهار کرد: این سامانه بارشی به تدریج طی ساعات آینده تمام استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بارش‌ها شروع خواهد شد که بارندگی تا صبح جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که بیشترین بارش‌ها در نوار شمالی استان رخ خواهد داد، افزود: بیشترین حجم بارندگی طی شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه در استان صورت می‌گیرد و بارش‌ها در پنج شنبه شب در نقاط سردسیر استان به‌صورت برف خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز در سطح استان و مشهد افزایش دما را شاهد هستیم و روند کاهش دما از فردا آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود این کاهش دما در مشهد در صبح شنبه و یکشنبه تا سه درجه زیر صفر برسد.

وی از وزش باد شدید طی سه روز آینده خبر داد و گفت: محورهای کوهستانی استان طی جمعه و شنبه مه‌آلود به‌همراه کاهش میدان دید افقی همراه است و این هوای سرد تا اواسط هفته آینده در استان ماندگار است.

مبشری‌نسب ادامه داد: طی بیست و چهار ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۰ تا ۲۴ درجه بوده که تربت جام با شش درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرستان و شهرستان سرخس با ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهرستان خراسان رضوی بوده است.

کد خبر 5343110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha