۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۰۹

کوثری:

رزمندگان ما دشمن را مبهوت کردند

رزمندگان ما دشمن را مبهوت کردند

کرج - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رزمندگان و جوانان و دلباختگان اسلام ناب در صحنه مقابله با دشمن صف آرایی کردند و دشمن را مبهوت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمداسماعیل کوثری عصر پنجشنبه در سالروز شهدای شهرک خور از توابع شهرستان ساوجبلاغ که با حضور حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس و جمعی از مسئولین برگزار شد، با اشاره به اینکه این یادواره شهدا مصادف با سالروز استکبار ستیزی شده است، اظهار کرد: امروز سه واقعه در روز ۱۳ آبان رخ داده است نخستین واقعه در سال ۴۳ حدود ۱۴ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) بر علیه لایحه کاپیتولاسیون آنچنان خروشید که منجر به دستگیری و تبعید ایشان به ترکیه و عراق شد.

وی بیان کرد: طاغوت یک انتقاد دقیق و صحیح که حضرت امام (ره) در راستای حمایت از مردم ایران انجام داد، تحمل نکرد و امام (ره) بعد از ۱۰ ماه زندان، به ترکیه و سپس به عراق تبعید شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی روز ۱۳ آبان را به نام استکبار ستیزی نامگذاری کرد، تصریح کرد: دومین حادثه در روز ۱۳ آبان، سال ۵۷ مقابل دانشگاه تهران خیابان انقلاب بود که قبل از انقلاب به خیابان شاه رضا معروف بود که نیروهای مسلح آن موقع، دانش آموزانی که مقابل دانشگاه تظاهرات کرده بودند به رگبار بستند و حدود ۶۲ نفر از دانش آموزان به شهادت رساندند.

سفارت آمریکا مرکز تمام شرارت‌های بعد از انقلاب بود

وی با اشاره به حماسه سوم که در سال ۵۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه تهران آتش به اختیار توطئه و مرکز تمام شرارت‌های بعد از انقلاب که به ظاهر سفارت آمریکا بود در روز ۱۳ آبان توسط دانشجویان اشغال شد.

سردار کوثری با بیان اینکه این واقعه ۹ ماه پس از پیروزی انقلاب توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) رخ داد، گفت: امام خمینی (ره) این واقعه را انقلاب دوم نامیدند، چرا که انقلاب اول بر علیه طاغوت و شاه بود و انقلاب دوم بر علیه جرثومه فساد آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بود.

وی ادامه داد: دانشجویان پیرو خط امام (ره) فکر نمی‌کردند که ایشان به نحو خیلی شایسته ای آنها را حمایت کند و نامی بر حرکت آنها بگذارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان پیرو خط امام (ره) در عملیات سال ۵۹ در منطقه هویزه به شهادت رسیدند، اظهار کرد: بر همین اساس انقلاب اسلامی در جهت استکبار ستیزی همان حرکتی که ائمه معصومین (ع) در صدر اسلام با ظالمین و زیاده‌خواهان عالم مقابله و مبارزه می‌کردند که الگوی و نمونه تمام این مبارزات در روز عاشورا نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به تاسی از تمام آن حرکات در صدر اسلام با همان شعارها که برخواسته از کلام خدا و کلام ائمه معصومین (ع) بود این حرکت را بر علیه طاغوت و زورگویان عالم ادامه داد.

سردار کوثری بیان کرد: سیاستمداران آن زمان، مطرح می‌کردند که امام (ره) از لحاظ سیاست قوی نیست اما اگر ایشان سیاست نمی‌دانست اینگونه با دو ابرقدرت دنیا به مقابله نمی‌پرداخت.

وی در خصوص پیروزی رزمندگان اسلام تصریح کرد: اگر رزمندگان ما با دست خالی توانستند موفقیت‌های بزرگ را یکی پس از دیگری کسب کنند، تنها به خاطر توکل به خدا و توسل آنان بر ائمه اطهار (ع) بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رزمندگان ما برای کسب امتیاز به میدان نبرد نیامدند، خاطرنشان کرد: بلکه تمام هستی و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به فرمان ولی امر مسلمین در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند.

دلباختگان اسلام ناب در صحنه مقابله با دشمن صف‌آرایی کردند

وی با بیان اینکه رزمندگان و جوانان و دلباختگان اسلام ناب در صحنه مقابله با دشمن صف‌آرایی کردند و دشمن را مبهوت کردند، گفت: چون آنها در تحلیل سیاسی توان ما و ارتش بعث را بررسی کرده بودند و می‌خواستند سه روزه استان خوزستان را جدا و هفت روزه به تهران برسند.

سردار کوثری با بیان اینکه اگر اکنون بنده به عنوان نماینده مجلس هستم از قِبل خون شهداست، اظهار کرد: بنابراین همواره مسئولین این مهم را یادآوری کنند و اگر خون شهدا را فراموش نکنند دقیقاً خدمت گزاری آنان بی منت است.

وی با بیان اینکه ما به شهدا نیاز داریم چرا که آنان با خدا معامله کردند و به درجه والا رسیدند، متذکر شد: بر این اساس ما نباید خودمان را گم کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم.

کد خبر 5344039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha