۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶

مدیرکل هواشناسی مازندران:

دمای مازندران شش تا ۱۲ درجه سردتر می شود/ باران و برف در راه

دمای مازندران شش تا ۱۲ درجه سردتر می شود/ باران و برف در راه

ساری- مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری و تقویت جریانان سرد و مرطوب از روز پنجشنبه گفت: دمای استان شش تا ۱۲ درجه کاهش می یابد.

سید محمدرضا رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شاهد شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی از روز پنجشنبه در استان خواهیم بود، افزود: بارش باران، وزش باد شدید موقتی و کاهش محسوس دمای بین شش تا ۱۲ درجه از جمله پیامدهای این سامانه جدید خواهد بود.

وی با اظهار اینکه به دلیل شکل گیری سامانه جدید آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌ها را شاهد خواهیم بود، آمادگی دستگاه‌های امدادی و پشتیبانی را برای پیشگیری از بحران ضروری دانست و گفت: مه آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‌ها از دیگر مخاطرات احتمالی است.

رضوی بر لزوم پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم سازی سازه‌های موقت، پوشش گلخانه‌ها، آماده سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری‌ها و غیره تاکید کرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اظهار اینکه پایداری وضعیت هوا تا فردا ادامه دارد، افزود: از چهارشنبه شب سوی جریانات تغییر خواهد کرد و هوای سرد و بارانی را پایان هفته شاهد خواهیم بود و در ارتفاعات بارش برف را پیش بینی می‌کنیم.

کد خبر 5347459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha