۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴

واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان به ۷۰ درصد رسید

واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان به ۷۰ درصد رسید

زاهدان- معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک پوشش واکسیناسیون کرونا در استان در جمعیت بالای ۱۲ سال دُز اول ۷۰ درصد و دُز دوم ۳۸ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، روح الله سرگزی اظهار داشت: جمعیت مورد هدف واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان در رده بالای ۱۲ سال ۲ میلیون و ۳۵ هزار نفر است که تاکنون یک میلیون و ۴۲۹ هزار نفر دُز اول، ۷۸۲ هزار نفر دُز دوم و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دُز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همچنان روند تزریق واکسن با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد اما شاهد هستیم که برخی از افراد به دلایل مختلف بر اثر تبلیغات منفی هنوز در تزریق واکسن دچار شک و تردید هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از مردم استان خواست به شایعات مربوط به عوارض واکسن که در فضای مجازی و گفت‌وگوهای محلی انجام می‌شود، توجه نکنند و به مسؤولان و واکسن‌های موجود در کشور نیز اعتماد داشته باشند چرا که تنها راه بازگشت به زندگی عادی انجام واکسیناسیون حداکثری است.

وی با بیان اینکه واکسن به تعداد زیاد در سیستان و بلوچستان موجود است گفت: به دلیل برخی شایعات شاهد خلوتی برخی مراکز واکسیناسیون هستیم.

سرگزی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که از تمام ظرفیت‌ها برای الزام واکسیناسیون استفاده کنیم افزود: بر اساس اعلام ستاد کرونا تمدید مجوز فعالیت اصناف در استان نیز منوط به ارائه کارت واکسن کروناست.

وی تاکید کرد: باید عزم خود را بیشتر کرد تا میزان واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان افزایش چشمگیری داشته باشد.

کد خبر 5349746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha