۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴

رئیس میراث فرهنگی خوانسار:

بازسازی خانه ابهری خوانسار ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بازسازی خانه ابهری خوانسار ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خوانسار- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوانسار گفت: مرمت و بازسازی خانه تاریخی ابهری خوانساز نیاز به یک و نیم میلیارد تومان اعتبار دارد.

مصطفی قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خانه تاریخی ابهری خوانسار با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال یادگار دوره قاجار است، اظهار داشت: خانه ابهری توسط «حاج سید محمد باقر ابهری» به شیوه معماری عصر قاجار و در دو طبقه با استفاده از کچبری‌ها و نقاشی‌های بی‌نظیری در محل تاریخی رئیسان شهر خوانسار ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین شاخصه این خانه زیبا این است که بازدید کننده را به روزگاران گذشته می‌برد، افزود: مجموعه فضاهای خانه ابهری خوانسار به صورت چهار جبهه در حیاط مستطیل شکل در متراژ ۸۰۰ متر مربع قرار گرفته‌اند.

ثبت خانه تاریخی ابهری در فهرست آثار ملی کشور

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوانسار گفت: خانه تاریخی ابهری خوانسار سال ۱۳۸۲ به شماره ۹۰۵۲ در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال توسط میراث فرهنگی و گردشگری خوانسار صرف مرمت و استحکام بخشی این بنای تاریخی شده است، اکنون پیش‌بینی شده برای مرمت و بازسازی خانه تاریخی ابهری ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خانه تاریخی ابهری در طرح بازآفرینی شهری تعریف شده است

قانونی با اشاره به خرید خانه تاریخی ابهری در سال ۸۲ توسط شهرداری خوانسار از وارثان این بنا، گفت: این بنای تاریخی در طرح بازآفرینی شهری تعریف شده که پس از آماده سازی طرح و اخذ کد اعتبار مرمت و بازسازی آن آغاز خواهد شد که به یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 5350419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha