۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳

رئیس پلیس فتای گلستان خبرداد؛

افزایش ۱۵ درصدی جرایم سایبری گلستان/هتک حیثیت در صدر جرایم

افزایش ۱۵ درصدی جرایم سایبری گلستان/هتک حیثیت در صدر جرایم

گرگان- رئیس پلیس فتای گلستان گفت: در هفت ماهه امسال در مجموع ۱۴.۸۵ درصد جرایم سایبری گلستان افزایش داشته و ۹۱.۳ درصد از مجموع جرایم سایبری گلستان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ابراهیم پرسا ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یک دهه از عمر مجموعه پلیس فتا می‌گذرد و ایجاد امنیت، کاهش مخاطرات فضای مجازی، حفاظت و صیانت از هویت امنیتی و ملی و پیگیری جرایم سایبری از وظایف این پلیس است.

رئیس پلیس فتای گلستان افزود: در هفت ماهه امسال هتک حیثیت و جرم علیه افراد و مزاحمت اینترنتی در سطح جرایم سایبری گلستان قرار داشته و ۳۶ درصد از وقوعات جرایم سایبری را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی وقوع بوده‌ایم و ۷۹ درصد از جرائم این فقره هم کشف شده است.

وی بیان کرد: کلاهبرداری رایانه‌ای با ۲۳ درصد رتبه دوم جرایم سایبری را به خود اختصاص داده که نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته و ۹۵ درصد پرونده ها منجر به کشف شده است.

پرسا ادامه داد: برداشت غیرمجاز از حساب افراد ۱۷ درصد از جرایم سایبری استان را به خود اختصاص داده که در این جرم با کاهش ۲۳ درصدی روبرو هستیم و ۱۰۴ درصد از پرونده ها کشف شده است.

رئیس پلیس فتای گلستان اضافه کرد: قمار و شرط بندی هم با افزایش ۵.۵ درصدی از وقوعات روبرو بوده و ۱۰ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته و ۱۴۰ درصد از پرونده ها کشف شده است.

وی ادامه داد: بقیه جرائم مربوط به جرم هایی مانند جعل داده ها، نفوذ در سایت ها و سامانه ها و غیره بوده است.

به گفته پرسا در هفت ماهه امسال ۹۱.۳ درصد از مجموع جرایم سایبری گلستان کشف شده و در مجموع ۱۴.۸۵ درصد جرایم سایبری گلستان افزایش داشته است.

طبق گفته رئیس پلیس فتای گلستان انگیزه مجرمان کسب منابع مالی، کنجکاوی و سرگرمی بوده است.

کد خبر 5350486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha