۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۵۷

استاندار کرمانشاه:

۸۰ درصد جمعیت کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

۸۰ درصد جمعیت کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کرونا برای کنترل بیماری کرونا در استان، گفت: ۸۰ درصد جمعیت کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند بعد از ظهر امروز در نشست ستاد کرونا اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند موضوع تزریق واکسن کارکنان را بررسی کرده و از حضور کارکنانی که حداقل یک دز واکسن کرونا را نزده‌اند، جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به سویه‌های ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با زدن واکسن نیز الزامی است و علاوه بر مشارکت در امر واکسیناسیون باید شرایط ارائه خدمات بر اساس دستورالعمل باشد و از عادی انگاری جلوگیری شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: به منظور روند بررسی تزریق واکسن کرونا در دستگاه‌های اجرایی و ادارات بزودی پایش و ارزیابی دقیقی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان صورت خواهد گرفت تا نتایج بررسی برای اقدام و برخورد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

بازوند بیان کرد: نزدیک به ۸۰ درصد جامعه هدف استان کرمانشاه دز اول و ۵۹ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و همچنین ۸۷ درصد دانش آموزان نیز در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی بیان کرد: امروز دیگر هیچیک از شهرهای استان کرمانشاه قرمز نیست و شهرها در وضعیت نارنجی و یا زرد کرونایی هستند اما ضرورت دارد که مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا در غیر این صورت اگر کشور درگیر پیک ششم شود شرایط سختی را پیش رو خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش مؤثر واکسن در کاهش آمار میزان فوتی‌ها، گفت: برای افزایش واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه اقدام به راه اندازی یک واحد سیار برای تزریق واکسن در محلات مختلف و به ویژه مناطق محروم کرده‌ایم و از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که این طرح را حمایت و پشتیبانی کنند.

بازوند خاطرنشان کرد: باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و با افزایش میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی شک کاهش بستری‌ها و فوتی‌ها را در استان کرمانشاه شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5350890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha