۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۹:۳۳

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس در گفتگو با مهر:

شهرداری مجوز زمین کتابخانه مرکزی شیراز را واگذار کند

شهرداری مجوز زمین کتابخانه مرکزی شیراز را واگذار کند

شیراز- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس با اعلام اینکه زمین کتابخانه عمومی مرکزی شیراز تعیین شده، گفت: شهرداری مجوز زمین کتابخانه را واگذار کند.

روح الله منوچهری صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص «سرانجام احداث کتابخانه مرکزی شیراز»، تصریح کرد: زمین کتابخانه مرکزی شیراز در منطقه فرهنگ‌شهر تعیین شده اما هنوز شهرداری آن را واگذار نکرده است‌.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس ادامه داد: با این وجود مطالعات کارشناسی زمین انجام، مشاور پروژه انتخاب و نقشه اولیه ساخت کتابخانه طراحی شده است.

منوچهری گفت: در ابتدای آبان ماه نیز جلسه‌ای با حضور مشاور طرح و کمیسیون معماری اداره کل راه و شهرسازی برگزار و نقشه نیز بررسی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب گفت: کتابخانه های عمومی فارس در هفته کتاب بیش از ۱۱۰۰ ویژه برنامه خرد و کلان برگزار می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا در سطح استانی نیز پروژه‌های عمرانی و طرح‌های ترویجی در دست اقدام است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس با بیان اینکه کلیه مناطق این استان میزبان برنامه‌های هفته کتاب در سراسر فارس هستند، خاطرنشان کرد: ۱۹۷ کتابخانه نهادی استان و ۴۹ کتابخانه مشارکتی فعال استان و تمامی کتابخانه های استان فارس میزبان برنامه‌های هفته کتاب هستند.

منوچهری اذعان کرد: بطور کلی ۶۰ هزار نفر در کتابخانه های عمومی فارس عضویت و بصورت فعال مشارکت دارند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از آسیب‌های کرونا بر حوزه کتاب و اینکه شیوع این بیماری برای دوستداران کتاب فرصت ساز بوده یا فرصت سوز، عنوان کرد: با شیوع کرونا کتابخانه های عمومی نیز همچون بسیاری از مشاغل دیگر تعطیل شدند، اما خدمات کتابخانه های عمومی تعطیل نبود و براساس فضای مجازی دنبال شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس اضافه کرد: شیوع این بیماری از این منظر فرصتی بود تا کتابخانه های عمومی به ظرفیت فضای مجازی بیشتر نزدیک شوند و اکنون که کتابخانه های عمومی به صورت کامل بازگشایی شده است نیز ارائه خدمات به صورت مجازی ادامه دارد.

او یکی از چالش‌های حوزه کتاب وکتابخوانی در فارس را نبود کتابخانه مرکزی شیراز دانست و گفت: احداث نشدن ساختمان کتابخانه مرکزی شیراز، وجود شهرهای فاقد کتابخانه در استان، وجود روستاهای پراکنده و نبود کتابخانه های روستایی، پرداخت نکردن به موقع اعتبارات کتابخانه ها و خرید کتاب و منابع به روز برای کتابخانه های عمومی را از چالش مهم کتابخانه های عمومی استان فارس برشمرد.

منوچهری در پایان به مشارکت فارس در جشنواره رضوی در ادوار گذشته نیز گریزی زد و افزود: استان فارس در جشنواره رضوی هر سال با مشارکت چشمگیر مردم همراه بود است به طوری که در سال گذشته بیش از ۸۷ هزار نفر مشارکت داشتند.

کد خبر 5352055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha