۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰

هواشناسی خراسان جنوبی هشدار داد؛

توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی/احتمال خسارت به بخش کشاورزی

توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی/احتمال خسارت به بخش کشاورزی

بیرجند- هواشناسی خراسان جنوبی برای توده هوای ناپایدار در جو استان هشدار زرد داد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اینکه این توده هوای ناپایدار اواخر وقت سه شنبه بر جو استان حاکم و تا صبح پنج شنبه ادامه دارد، اظهار کرد: طی این مدت با حضور این توده در جو منطقه شاهد وزش بادهای شدید لحظه‌ای خواهیم بود.

به گفته فاطمه لطفی طی این مدت رگبار باران در برخی نقاط احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در برخی نقاط مرتفع ریزش برف و در نواحی کوهستانی تشکیل مه دور از انتظار نیست و کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما در این مدت قابل پیش بینی است.

وی از کاهش دما به ویژه در روز چهارشنبه تا صبح پنج شنبه خبر داد و افزود: منطقه اثر این پدیده جوی در بشرویه، حاجی آباد زیر کوه، درمیان، سربیشه و سرایان، قائنات، بیرجند و خوسف و نهبندان خواهد بود.

وی طی این مدت از لغزندگی و یخ زدگی سطح جاده‌ها و راه‌های کوهستانی خبر داد و افزود: احتمال جاری شدن رواناب به طور موقت در سربیشه و زیرکوه نیز پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه کاهش دید به سبب مه گرفتگی در مناطق کوهستانی نیز قابل پیش بینی است از افزایش مصرف حامل‌های انرژی به سبب کاهش دما گفت و افزود: احتمال خسارت به بخش کشاورزی نیز دور از انتظار نیست.

وی به پرهیز از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، سفرهای غیر ضرور، صعود به ارتفاعات توصیه کرد و خواستار جمع‌آوری محصولات قابل برداشت و انتقال آن به مکان مناسب شد.

لطفی برای امشب آسمانی نیمه ابری گاهی وزش باد پیش بینی کرد و افزود: دمای هوا طی صبح فردا کاهشی محسوس دارد و در برخی نقاط مانند سربیشه در سردترین ساعات دمای هوا به منفی سه درجه سانتی گراد می‌رسد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان داشت: همچنین امروز خوسف و نهبندان و طبس با ۲۱ و ۲۲ درجه سانتی گرد در ساعات گرم روز گرم‌ترین و سربیشه و قائنات سردترین دما را تجربه کردند.

کد خبر 5352563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha