۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای مطرح کرد؛

بازدهی بازی‌های رایانه‌ای نیازمند حمایت حاکمیتی و مردمی است

بازدهی بازی‌های رایانه‌ای نیازمند حمایت حاکمیتی و مردمی است

سیدصادق پژمان در اختتامیه نخستین جشنواره بازی‌های ویدئویی گفت: نیازمند حمایت اقتصادی حاکمیتی، مردم‌نهادی و سایر دغدغه‌مندان هستیم تا بتوانیم با تولیدات بسیار بازدهی مطلوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر آئین اختتامیه و تجلیل از آثار برتر نخستین جشنواره بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده (AR/VR) ایران که مشترکا با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات سیار ایران- همراه اول شکل گرفت، بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همراه اول، متخصصین حوزه بازی و اصحاب رسانه حاضر بودند.

در ابتدای این‌مراسم بی‌طرف مدیر عامل خانه بازی جهش اول گفت: با کمک دوستان در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این ایده و برگزاری جشنواره شکل گرفت، ضمن اینکه عزیزان در همراه اول کمک شایانی داشتند. ما در خانه بازی جهش اول، یک شتاب دهنده تخصصی گیم راه اندازی کرده‌ایم و در پی پرورش نخبگان این حوزه در سه نقطه بازار،، تقویت تولید و توسعه ایده‌ها هستیم.

وی افزود: سال‌ها طول خواهد کشید برای پرورش نخبگان در تمام حوزه‌ها، و باید همیت داشت که نخبگان بمانند و به آن‌ها اضافه شود و نباید اجازه استفاده غیر، از این نخبگان را داد. باید این حوزه و نخبگانش را جدی بگیریم.

علی‌رضا طاهری سرپرست تیم تولیدی بازی رایانه‌ای «شادی شهر» که مختص کودکان اوتیسم است و از تولیدات گروه رباتیک دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد اظهار داشت: رسالت ما طراحی، ساخت و توسعه بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای بهبود عملکرد کودکان مبتلا به برخی اختلالات حرکتی و ذهنی مانند اوتیسم است. چندسالی هست در جهان برای بهبود حرکتی این دست از کودکان روی به فن‌آوری واقعیت مجازی آورده و ما از سال ۹۳ در آزمایشگاه رباتیک اجتماعی شناختی دانشگاه صنعتی شریف این کار را شروع کرده‌ایم و ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: عمده کارهای ما پژوهش‌های علمی در این حوزه بوده و تاکید بر استفاده از ربات‌ها و واقعیت مجازی و افزوده برای درک راه‌کارهای بهتر به منظور درمان و بهبود کودکان دچار اختلال می‌باشد.

در ادامه این‌مراسم سیدصادق پژمان مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای گفت: ظرفیت‌های بسیار فوق العاده‌ای در حوزه بازی‌های دیجیتالی وجود دارد که هم از منظر اقتصادی و هم بعد فرهنگی و اجتماعی می‌توانند راه‌ گشا باشند. باید با جدیت بیشتر به حوزه صنایع فرهنگی خاصه بازی‌های دیجیتالی بپردازیم و فعالان، علاقمندان و نخبگان این حوزه را تقویت و حمایت کنیم. این حوزه به‌راحتی می‌تواند کمک اساسی به حوزه‌های آموزشی، تربیتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگ‌سازی داشته و نجات بخش باشد. مشکل بزرگ ما بحث نیروی انسانی و عدم پرورش و حمایت دقیق این نیرو در سطح کلان و خرد آن در کشور است و نیازمند ورود نهادهای بالادستی و میان‌دستی ذیربط مانند آموزش و پرورش هستیم.

وی افزود: نکته بعدی بحث اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این حوزه است که ما نیازمند حمایت اقتصادی حاکمیتی، مردم‌نهادی و سایر دغدغه‌مندان هستیم تا بتوانیم با تولیدات بسیار بازدهی مطلوبی داشته و برگشت سرمایه قوی‌تری را رقم بزنیم. این را هم بگویم که واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جز صنایع فرهنگی است که به‌راحتی می‌تواند در اکثر حوزه‌های آموزشی، تربیتی، درمانی، و نیز حمایت شغلی و تقویت اقتصادی مؤثر باشد.

تقویت گروهی برای پیوستن به بازارهای جهانی

نیما روایی مدیر حامی سیستم شریف هم در این‌برنامه گفت: حامی سیستم شریف در سال ۸۳ در دانشگاه شریف تأسیس شد و تلاش کردیم در توسعه تکنولوژی ابزار و افزارهای گیمینگ، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعال باشیم و از سال ۸۸ همکاری‌های نرم‌افزاری زیادی با اپراتورها همچنان همراه اول داشته. باشیم و در حال حاضر با ساخت یک بازی و تقویت زیرساختی چند پروژه در خدمت مخاطبان هستیم.

وی گفت: به دنبال تقویت و توسعه گروه‌های خود و پیوستن به بازارهای جهانی هستیم تا بتوانیم محتواها را با امضای ایران به بازارهای جهانی ارائه کنیم.

حمید بهروزی قائم مقام همراه اول هم به عنوان آخرین سخنران این‌برنامه گفت: بستر موبایل و پلتفرم‌های موبایلی بهترین جایگاه در این حوزه بازی‌های دیجیتالی را دارد و به‌طبع همراه اول با قوت در توسعه تکنولوژی این حوزه قدم جدی برداشته است و با حمایت از شرکت‌های ذیربط، اقماری و همکار و تولیدات اختصاصی در تلاش بوده پیشرو باشد.

در مدل‌های بومی مانند ذره‌بین و شاد همراه اول نقش حمایتی بسزایی داشته و از یک‌سو به دنبال تقویت تعاملات جهانی در بستر اپراتوری و مخابراتی در این حوزه و سایر حوزه‌های دیجیتالی هستیم. همراه اول در حوزه بازی‌های موبایلی و نیز همراهی سخت افزاری و نرم افزاری با متخصصین این حوزه کوشا بوده و با جدیت در پی توسعه و حمایت این بستر می‌باشد.

در انتهای مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5353206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha