۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲

کارشناس معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت بیش از سه هزار بنگاه معاملات ملکی در کرمانشاه

فعالیت بیش از سه هزار بنگاه معاملات ملکی در کرمانشاه

کرمانشاه- کارشناس ارشد معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه از فعالیت بیش از سه هزار بنگاه معاملات ملکی در کرمانشاه خبر داد.

مهدی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ بنا به دستور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یک گشت ویژه و با تصویب یک جلسه با تمام بنگاه‌داران تشکیل دادیم.

وی افزود: این جلسه مبنی بر الزام بنگاه‌داران و دفاتر مشاورین املاک سطح استان مخصوصاً شهر کرمانشاه برای ثبت مکانیزه قراردادها با کد رهگیری و استفاده از ابزارهای حقوقی در دفاتر مشاورین املاک برگزار شد.

کارشناس ارشد معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان کرمانشاه تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ در شهر کرمانشاه سه هزار و در شهرستان‌ها ۲ هزار بنگاه معاملات ملکی داریم که با گشت ویژه هزار و ۲۰۰ بنگاه را که موظف به ثبت مکانیزه قراردادها بودند را مورد بازرسی قرار دادیم.

یوسفی گفت: ثبت مکانیزه قراردادها دارای ۲ هدف است که مهم‌ترین آن خارج شدن از حالت سنتی سه برگ بوده و دیگر هدف آن تمامی قواعدی که در معاملات صورت می‌گیرد به صورت مکتوب با کد رهگیری قابل انجام است.

وی بیان کرد: در کنار ثبت الزامی مکانیزه در کرمانشاه و شهرستان‌ها بنگاه معاملاتی را الزام به استعلام پنجگانه از ادارات منابع طبیعی، اداره جهاد کشاورزی، اداره اوقاف، اداره راه و شهر سازی کردیم.

یوسفی توضیح داد: اگر فروشنده یا خریدار خواستار فروش یا خرید ملکی باشند موظف هستند به ادارات مراجعه کرده و در مورد ملک پرس‌وجو کنند.

وی در ادامه گفت: ۹۰ حقوقدان بسیجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در دفتر خانه‌های کرمانشاه مستقر کردیم به طوری که بنگاه‌دار موظف است به خریدار و فروشنده تاکید کند که به مشاور حقوقی مراجعه کنند.

کارشناس ارشد معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مراجعه به دلیل پایین آوردن بروز اختلافات در آینده بوده و می‌بایست ۲ طرف معامله به مشاور حقوقی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بنگاه‌دار پرونده و معاملات ارجاع داده شده به خویش را به دفتر خانه اسناد رسمی دلالت نموده و هیچ نقشی در افزایش قیمت ندارد و افزایش قیمت دست خود مالک است.

کد خبر 5355071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha