۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

جاده بین المللی حیدرآباد – نقده اوایل سال آینده افتتاح می شود

جاده بین المللی حیدرآباد – نقده اوایل سال آینده افتتاح می شود

ارومیه – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از آغاز اجرای فاز دوم تعریض جاده بین المللی حیدرآباد – نقده خبر داد و گفت: این طرح اردیبهشت سال آینده آماده بهره برداری می شود.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فاز دوم تعریض و بهسازی این جاده به طول ۴ کیلومتر از ماه جاری آغاز شده و نزدیک ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: فاز نخست تعریض و آسفالت جاده بین‌المللی حیدرآباد_ نقده به ارزش ٢٢٠ میلیارد ریال تابستان ١۴٠٠ به عنوان سریع‌ترین پروژه راهسازی آذربایجان‌غربی تکمیل و به بهر برداری رسید.

حمزه لو اضافه کرد: جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی همگام با تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در چند جبهه کاری بهسازی می‌شوند که جاده بین‌المللی حیدرآباد_نقده یکی از پروژه‌های شاخص در جنوب استان به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اتصال کریدور بزرگراهی غرب کشور به محور نقده – پیرانشهر – تمرچین، ایمن‌سازی مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را از اهداف و مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

حمزه لو با بیان اینکه این محور به طول ۱۴ کیلومتر مطالعات جامع و کامل ان توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفته است، گفت: فاز نخست این طرح خاتمه یافته و فاز دوم به طول ۴ کیلومتر در دست اجراست.

جاده بین‌المللی حیدرآباد - نقده در جنوب آذربایجان‌غربی و در فاصله حدود ۶۰ کیلومتر از مرکز استان واقع شده است و یکی از محورهای پرتردد ترانزیتی است که توسعه آن لازمه پیشرفت مسیرهای ارتباطی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

کد خبر 5355395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha