۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱

نماینده مردم اردستان در مجلس:

مرکز فرهنگی شهید مدرس در اردستان راه اندازی شود

مرکز فرهنگی شهید مدرس در اردستان راه اندازی شود

‌اردستان-نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است دبیرخانه و مرکز فرهنگی شهید مدرس در اردستان راه اندازی شود و نمایندگان کمیسیون فرهنگی نیز در این زمینه همیار ما باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام سید صادق طباطبایی نژاد بعدازظهر شنبه در نشست بررسی وضعیت فرهنگی اردستان با اشاره به دهم آذر روز شهادت شهید مدرس، اظهار داشت: شهید مدرس از سادات طباطبایی زواره اردستان که از فرهیختگان ایرانی است و مورد توجه حضرت امام (ره) نیز قرار گرفته بود جز افتخارات خطه اردستان است.

وی افزود: سفرهای کمیسیون فرهنگی در کشور از خراسان رضوی و شهر کاشمر از کنار مرقد شهید مدرس آغاز شد و امروز نیز در اردستان زادگاه این شهید میزبان آنها هستیم.

نماینده مردم اردستان تصریح کرد: امیدمی‌رود اعضای کمیسیون، مرکز فرهنگی شهید مدرس را در اردستان راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه این شهرستان از نظر فرهنگی، یک شهر سنتی و مذهبی است، خاطرنشان کرد: مردم اردستان انقلابی و ولایتمدار هستند، در همین انتخابات اخیر نیز که میانگین کل شرکت‌کنندگان کشور در انتخابات ۴۹ درصد بود، اردستان بالاترین میزان شرکت کنندگان با ۹۸ درصد را در اختیار داشت.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: اولین نماینده شهرستان اردستان شهید طباطبایی نژاد بودند که به همراه شهیدبهشتی به شهادت رسیدند و این از افتخارات شهرستان است.

نماینده مردم اردستان گفت: شهرستان اردستان از نظر اقتصادی به کشاورزی و دامپروری وابسته است اما خشکسالی‌های اخیر موجب شده به دلیل کمبود اشتغال به سمت صنعتی شدن پیش برویم.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: بیشترین تولید مرغ در استان به اردستان اختصاص دارد که بدین ترتیب استان اصفهان قطب تولید مرغ کشور شده است.

نماینده مردم اردستان تصریح کرد: از سالهای گذشته، خیز جدیدی را برای ایجاد اشتغال به وجود آوردیم و خوشبختانه با وجود محرومیت و محدودیت‌های کشور، طبق آمار رسمی تأمین اجتماعی از خرداد ۹۵ تاکنون حدود ۱۱ درصد اشتغال شهرستان افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: آمار اشتغال در اردستان رو به افزایش است چراکه زیرساخت‌های آماده شده درحال تکمیل است.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: اکنون مشکل اشتغال حداقلی در اردستان نداریم و در حال حاضر در حوزه شغل متناسب با تحصیلات با مشکل مواجه هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از پروژه‌های ورزشی شهرستان، استخر آبشار است که از سال ۹۷ تعمیراتی برای آن شروع شد اما تکمیل نشد و برای تکمیل نیازمند دو میلیارد بودجه هستیم.

کد خبر 5356560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha