۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبرداد؛

مشارکت ۴ استان در تسریع ساخت مسکن زلزله زدگان هرمزگان

مشارکت ۴ استان در تسریع ساخت مسکن زلزله زدگان هرمزگان

بندرعباس - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای تسریع در ساخت مسکن زلزله زدگان بخش فین در هرمزگان از چهار استان کمک گرفته ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر نیکزاد در خصوص بازدیدش از مناطق زلزله زده هرمزگان، افزود: با توجه به اینکه حجم عملیات بازسازی زیاد بود ما از بنیاد مسکن‌های چهار استان کردستان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان هم کمک گرفتیم تا کار ساخت منازل مسکونی مردم زودتر به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از منطقه داشتیم با مردمی بسیار نجیب و شریف و کم توقع مواجه شدیم، اما هر روز که این عزیزان در چادر سپری کنند برای ما و بویژه رئیس جمهور سخت خواهد بود و برنامه ریزی ما این هست که تا پایان سال همه این واحدها را تحویل دهیم و مردم در سال جدید زیر سقف‌های مقاوم اسکان پیدا کنند.

نیکزاد عنوان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که باید ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آسیب دیده از زلزله، تخریب و از نو ساخته شود و ۷۰۰ واحد نیز نیاز به تعمیر دارد.

وی از تشکیل پرونده برای این واحدها خبر داد و اضافه کرد: برای بازسازی هر واحد مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص یافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به واحدهایی تعلق می‌گیرد که نیاز به تعمیر دارند.

کد خبر 5359002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha