۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی:

سینماهای آذربایجان غربی تجهیز و نوسازی می شود

سینماهای آذربایجان غربی تجهیز و نوسازی می شود

ارومیه – رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت:حوزه هنری استان با درک مفهوم سینماداری، برای استفاده عمومی از اماکن تاثیرگذار فرهنگی، ساخت، نوسازی و تجهیز سینماهای استان عزم جدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد هوشمند قره باغ ظهر چهارشنبه در بازدید معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پردیس سینمایی ارومیه، اظهار کرد: ساخت و توسعه سالن‌های سینمایی استان بر اساس نیازهای روز جامعه و امکانات مناسب در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: کلنگ ساخت پردیس سینمایی ارومیه در سال ۱۳۹۸ در محل سینما آزادی ارومیه بر زمین زده شده و در مساحتی بالغ بر یک هزار متر مربع شامل هفت سالن اختصاصی سینمایی و امکانات رفاهی در حال احداث است.

هوشمند قره باغ با بیان اینکه برای اتمام پروژه پردیس سینمایی ارومیه، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۸۰ میلیارد ریال آن از طرف استان و ۱۲۰ میلیارد نیز با همراهی مرکز تأمین خواهد شد، ادامه داد: زمان اتمام پردیس سینمایی ارومیه، هشت ماه در نظر گرفته شده ولی در صورتی که تخصیص اعتبار قابل توجه نباشد، بیش از این زمان، طول خواهد کشید.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر نیز فعالیت‌ها در پردیس سینمایی شروع شده و وارد فاز تجهیز و برق کشی شده‌ایم، گفت: پردیس سینمایی ارومیه، جز پروژه‌های اولویت دار کشور قرار گرفته و برای آن اتمام آن تلاش‌های لازم صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این بازدید از فعالیت‌ها و تلاش‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در حفظ و توسعه اماکن فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

امیر سرتیپ داوود حمدی صیانت از فرهنگ اجتماعی و اصیل بومی، ایرانی در مقابل تهدیدات جهانی را بسیار با اهمیت عنوان کرد و بر استفاده از ابزار هنر و تربیت هنرمندان متعهد در این راستا تاکید کرد.

کلنگ ساخت پردیس سینمایی ارومیه در سال ۱۳۹۸ شمسی در محل سینما آزادی این کلانشهر مرزی بر زمین زده شد و بر اساس برنامه این پردیس سینمایی با چندین سالن اکران تخصصی و امکانات به روز و مناسب قراراست سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 5365416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha