۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

استاندار قزوین:

وظایف دولت در تأمین مسکن مغفول مانده است

وظایف دولت در تأمین مسکن مغفول مانده است

قزوین - استاندار قزوین گفت: وظیفه دولت در تولید و سیاست‎گذاری برای تأمین مسکن مدتی مغفول مانده بود اما اراده دولت سیزدهم بر تسریع در تأمین و رفع مشکلات مسکن است.

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای مسکن استان قزوین که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: با توجه به نیاز خانواده‌ها و با تاکید قانون اساسی دولت موظف است در رفع نیاز به مسکن و تأمین آن برای خانواده‌ها تلاش کند.

استاندار قزوین ادامه داد: وظیفه دولت در تولید و سیاست‎گذاری برای تأمین مسکن مدتی مغفول مانده است.

وی تبیین کرد: مسکن خالی، تغییر ساختارهای سرمایه گذاری و نواقص سیاست گذاری مشکلات ما است، دولت سیزدهم بار دیگر مقوله مسکن آحاد جامعه به خصوص نیازمندان را در دستور کار قرار داده و اینکه این سیاست را چطور مدیریت کنیم و آن را به شکل احسن انجام دهیم وظیفه ما مدیران است.

این مسئول اذعان کرد: تجربه مسکن مهر نشان داد در جایی که دقت و درایت در کار بود بهره‌برداران نیز رضایتمند بوده‌اند و جایی که هنوز گرفتاری‌هایی بوده موضوع هنوز ادامه دارد و برایمان تبدیل به مسئله شده است.

اعلایی با اشاره به این موضوع که تفاوت این دو نوع از ساخت مسکن‌ها به مدیریت مربوط می‌شود توضیح داد: باید از تجربه مسکن مهر استفاده کنیم و ابتکار و نوآوری داشته باشیم تا طرح جهش ملی مسکن در بهتر ین شکل انجام شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید بتوانیم اختیارات ملی بگیریم و در سطح استان استفاده کنیم تصریح کرد:، دارایی دولت فقط پولی نیست که برای این طرح به میدان می‌آورد بلکه تأمین زیرساخت‌ها از جمله تأمین زمین از دارایی‌های دولت، آورده دولت است و باید به این آورده مالی توجه کرد و همه امکانات باید در جهتی به مصرف برسد که اشتباهات گذشته تکرار نشود.

وی با بیان اینکه در موضوع مسکن جدیت بیشتری می‌خواهیم، ابعاد این موضوع تنها تأمین محل سکونت نیست بلکه هدف ما جریان اقتصادی است به این معنا که منابع خانواده‌ها که کمتر حاضر به سرمایه گذاری و هزینه کردن آنها در تولید هستند را وارد چرخه اقتصادی کنیم.

این مسئول عنوان کرد: فرمانداران باید در شهرستان‌ها ناظر بر حسن اجرای این طرح باشند و جلسات خود را برای نیازهایشان با سازمان راه و شهرسازی برگزار نمایند تا انشاالله طرح با سرعت، دقت و کیفیت پیش برود و لازم است در این جلسات جنبه‌های فنی، اقتصادی و فرهنگی لحاظ شود.

استاندار قزوین اعلام کرد: بنیاد مسکن نیز باید نظارت دقیقی بر پیمانکاران خود داشته باشد و اگر پیمانکاری در انجام وظایف محوله ناتوان است هر چه زودتر رسیدگی شود تا مشکلات ادامه دار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح‌هایی نظیر جهش تولید مسکن انبوه سازی حائز اهمیت است چرا که هزینه‌ها در این طرح‌ها نسبت به ساخت و سازهای کوچک‌تر کاهش می‌یابد و ما نیز باید به پروژه‌های بزرگ‌تر که خروجی بیشتری دارند توجه کنیم.

اعلایی گفت: زیرساخت‌ها برای طرح جهش مسکن در استان قزوین آماده است و با تکیه بر دارایی به جای دارایی‌های بانک می‌توانیم سرعت عمل خود را بالا ببریم و شرایط سهل تری هم فراهم کنیم، بدیهی است که با توجه به تجربه مسکن مهر می‌توانیم در این مسئله هم ارزش عملکرد خود را ارتقا دهیم.

استاندار قزوین با بیان این موضوع که باقی مانده‌های طرح اقدام ملی مسکن هم باید سامان دهی شوند تاکید کرد که این موضوع در آینده نباید باعث توجیه ناکارآمدی شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی باید برای پیشبرد اهداف و با استفاده از قانون از اتلاف منابع جلوگیری کنند بدیهی است که استان قزوین در این زمینه می‌تواند پیشرو و دارای حرف‌های زیادی باشد.

کد خبر 5365474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha