۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰

امام جمعه زنجان:

توجه مضاعف و جدی به مقوله فرهنگ باید صورت بگیرد

توجه مضاعف و جدی به مقوله فرهنگ باید صورت بگیرد

زنجان-امام جمعه زنجان تاکید کرد: اگر به مقوله فرهنگ توجه جدی نداشته باشیم، بدون شک گرفتاری‌های جامعه دو چندان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با تاکید بر اینکه مقوله فرهنگ بسیار مهم و ضروری بوده و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تاکیدات زیادی داشته‌اند، گفت: آنچه که از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص وجود دارد، این است که نپرداختن جدی به موضوع فرهنگ، در رفتار ما بروز پیدا خواهد کرد و این خود منشأ شکل‌گیری سبک زندگی غلط است.

وی با یادآوری اینکه موضوع اشرافی‌گری و نیز علاقه‌مندی به زندگی تجملاتی، خود ناشی از نپرداختن به موضوعات فرهنگی بوده و این مقوله ریشه فرهنگی دارد، افزود: برای اینکه بتوان زندگی تجملاتی و اشرافی‌گری را از جامعه دور کرد، باید توجه جدی به فرهنگ دینی داشته و آن را اصلاح کنیم.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که مسئله فرهنگ بر همه چیز حتی اقتصاد ارجحیت دارد، ادامه داد: اگر قصد داریم در حوزه فرهنگی کارهای اساسی و ماندگاری انجام دهیم، باید به صورت زیربنایی و روبنایی در این زمینه کار کرده و مهم‌تر از آن، انقلاب فکر و عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تولد حضرت زینب (س) و تبریک روز پرستار، اظهار کرد: آنچه که امروز می‌توان در خصوص پرستاران گفت، این است که طی دو سال اخیر که با ویروس کرونا درگیر هستیم، تلاش و نقش پرستاران بیش از گذشته برای همه ما هویدا شد و باید قدردان زحمات و تلاش‌های این قشر باشیم.

امام جمعه زنجان همچنین با یادآوری روز ۲۰ آذرماه به عنوان روز جهانی حقوق بشر خاطرنشان کرد: آنچه که از حقوق بشر باقی مانده است، دفاع از حقوق کشورهای غربی و اروپایی است و این به خاطر نگاشته شدن حقوق بشر توسط استکبار جهانی است و بی‌تردید این نوع حقوق بشر فقط در خدمت منافع صاحبان قدرت خواهد بود.

کد خبر 5372125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha