۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸

سفیر آمریکا در یونان خبر داد؛

رونمایی آمریکا از پروژه «ضد اطلاعاتی» علیه روسیه در یونان

رونمایی آمریکا از پروژه «ضد اطلاعاتی» علیه روسیه در یونان

سفیر آمریکا در آتن از راه اندازی پروژه ضد اطلاعاتی علیه روسیه در یونان خبر داده و آن را ابزاری برای حمایت از دموکراسی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، « جفری پیات» سفیر آمریکا در یونان در جریان رونمایی از پروژه «دیس اینفو هک» (DisinfoHacks) وزارت امور خارجه آمریکا در یونان سخنرانی کرده و مدعی شد که هدف از راه اندازی این طرح، مقابله با انتشار اطلاعات نادرست روسیه است.

بر اساس این گزارش، سفیر آمریکا در یونان در خصوص این پروژه مدعی شد: هفته گذشته، وزیر امور خارجه (آنتونی) بلینکن، رئیس من، اینجا در اروپا برای نشست‌های وزیران ناتو و سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا حضور داشت. وی علناً در مورد آنچه وی راه اندازی یک کمپین گسترده انتشار اطلاعات نادرست روسی در راستای تلاش برای متقاعد کردن افکار عمومی مبنی بر اینکه اوکراین در حال تهدید روسیه و برنامه ریزی برای مواجهه با همسایه خود (روسیه) است، سخن گفت.

به نوشته وب سایت رسمی سفارت آمریکا در یونان، پیات مدعی شد: این اطلاعات نادرست بخشی از ابزار کرملین برای توجیه تجاوز و تهاجم احتمالی است.

وی همچنین تاکید کرد که انتشار اطلاعات نادرست به یکی از چالش‌های اصلی برای دموکراسی‌ها تبدیل شده است.

سفیر آمریکا در یونان همچنین مدعی شد که پروژه «دیس اینفو هک» برای حمایت از دموکراسی، سرکوب فعالیت‌های مخرب سایبری و مقابله با اقتدارگرایی طراحی شده است. به گفته این دیپلمات، پروژه مذکور از طریق مرکز تعامل جهانی وزارت خارجه ایالات متحده تأمین مالی می‌شود.

پیات زمانی که در سال ۲۰۱۴ شاهد کودتا شد، به عنوان سفیر ایالات متحده در اوکراین خدمت کرد و او از حامیان فعال تغییر رژیم بود.

کد خبر 5373149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha