۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱

فرماندار سردشت خبر داد؛

ایجاد ۹ کتابخانه سیار و ثابت روستایی در مناطق مرزی سردشت

ایجاد ۹ کتابخانه سیار و ثابت روستایی در مناطق مرزی سردشت

ارومیه – فرماندار سردشت از راه اندازی ۹ کتابخانه سیار و ثابت روستایی در این شهرستان مرزی با هدف افزایش سرانه فضای کتابخانه ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لقمان خسروپور در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی افزود: در راستای افزایش سرانه فضای کتابخانه ها ۶ باب کتابخانه ثابت و سه کتابخانه سیار در روستاهای مرزی این شهرستان راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در این شهرستان سه باب کتابخانه نهادی شامل ابن سینا، مجتمع فرهنگی و شهر میرآباد با بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب وجود دارد و سرانه فضای کتابخانه برای هر ۱۰۰ نفر ۱.۲ متر مربع است و برای هر ۲.۵ نفر نیز یک جلد کتاب وجود دارد که نسبت به استاندارد بسیار کم است و باید نگاه ویژه ای به آن شود.

خسروپورآذر افزود: ۶ باب ساختمان با همکاری بخشداری‌ها در روستاهای مرزی پر جمعیت شهرستان تعیین شده و اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز باید برای تأمین نیرو، کتاب و تجهیز آن اقدام کند، به همین منظور سه دستگاه خودرو هم توسط خیرین تأمین خواهد شد تا بتوان کتابخانه سیار روستایی راه اندازی شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: توسعه فضای کتابخانه یکی از اولویت‌های مهم اداره کل کتابخانه های عمومی به خصوص در شهرهای بدون کتابخانه و روستاهای پرجمعیت است.

خدیجه معصومی افزود: در راستای توسعه فضای کتابخانه های عمومی درصدد بهره گیری از ساختمان‌های مازاد هستیم که به اداره کل کتابخانه های عمومی معرفی شوند.

وی تصریح کرد: در مناطق محروم و روستاهای پر جمعیت که فعلاً امکان راه اندازی کتابخانه عمومی وجود ندارد می‌توان پیشخوان کتابخانه راه اندازی کرد که مستلزم معرفی فضا توسط مسئولان شهرها و روستا برای راه اندازی توسط این اداره کل است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اضافه کرد: ایجاد کتابخانه های مشارکتی نیز یکی از راه‌های توسعه فضای کتابخانه ای است که در تأمین منابع، نیرو و نرم افزاری به قدر توان به سازمان‌ها و خیرین درخواست کننده مساعدت می‌کنیم.

کد خبر 5373640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha