۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۸:۵۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه خبر داد؛

اعزام سالیانه ۷۰ تیم سلامت به مناطق محروم وکم برخوردار کرمانشاه

اعزام سالیانه ۷۰ تیم سلامت به مناطق محروم وکم برخوردار کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ازاعزام سالیانه ۷۰ تیم سلامت به مناطق محروم وکم برخوردار کرمانشاه خبر داد.

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سالانه ۷۰ تیم بهداشتی و درمانی از ۱۵ شعبه هلال احمر استان کرمانشاه در قالب کاروان‌های سلامت به مناطق و روستاهای محروم و کم برخوردار اعزام شده و اقداماتی از قبیل معاینه و ویزیت رایگان، تحویل دارو، بینایی سنجی، خدمات مامایی و پرستاری و ارائه آموزش‌های بهداشتی و درمانی را انجام می‌دهند.

وی افزود: کاروان‌های سلامت متشکل از پزشک متخصص، پزشک عمومی، پرستار، مامایی، چشم پزشک بوده و فعالیت‌های پزشکی، بهداشتی و درمانی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورت مراجعه بیمار به پزشکان کاروان سلامت و نبود امکانات برای درمان با تشخیص پزشک متخصص و به کمک جمعیت هلال احمر فرد بیمار به مراکز درمانی ارجاع داده و کارهای تکمیلی در مراکز درمانی با حمایت جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

معتمدی بیان کرد: تعداد مراجعه کنندگان به این تیم‌ها به تعداد خانوارهای ساکن در روستاها بستگی داشته و هر کاروان معمولاً امورات درمانی و ویزیت رایگان و تحویل دارو ۱۵۰ نفر از مراجعه کنندگان روستایی را انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: تیم کاروان سلامت معمولاً به روستاهای دارای خانه بهداشت رفته و به روستاهای هم‌جوار که خانه بهداشت نداشته جهت مراجعه بیماران فراخوان داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: اعضای کاروان‌های سلامت متشکل از تیم‌های ۲۰ نفره بوده و در کنار فعالیت‌های درمانی و پزشکی نسبت به ارائه آموزش‌های بهداشتی به مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره اقدام می‌کنند.

کد خبر 5375798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha