۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷

برای دومین بار؛

کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم شد

کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم شد

ارومیه – معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: امروز چهارشنبه برای دومین بار پیاپی کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم شد.

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به علت انباشت آلاینده‌های جوی در نقاط پر تراکم ارومیه شاخص هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته، با شاخص ۱۱۶ و در ساعت منتهی به هشت صبح روز چهارشنبه با ۱۰۵ ناسالم برای گروههای حساس بوده است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوای ارومیه به دلیل سکون و پایداری هوا است، افزود: بر اساس اعلام هواشناسی استان از فردا از میزان آلودگی هوای ارومیه کاسته می‌شود.

موسوی با بیان اینکه ارومیه جزو ۱۰ شهر آلوده کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: مهمترین دلیل آلودگی هوا ۷۰ درصد به دلیل خودروها است و نیز به دلیل توپوگرافی منطقه شاهد آلودگی هوای شهر ارومیه به خاطر جمعیت زیاد هستیم.

وی در خصوص علت تعطیلی مدارس با توجه به آلودگی هوا گفت: حجم آلودگی اگر ۱۵۰ یا بالاتر باشد مدارس تعطیل می‌شود و در دو روز اخیر هشدارهای لازم در خصوص رعایت نکات ایمنی به مردم از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها اطلاع رسانی شده و حجم آلودگی به اندازه‌ای نیست که نیاز به تعطیلی مدارس باشد.

موسوی با بیان اینکه کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد، ادامه داد: مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن در کاهش آلودگی هوا مؤثر است.

معاون انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی شامل آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری ضروری است.

وی گفت: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز باید جزو اولویت شهروندان قرار گیرد.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل‌های سرد سال مرکز آن ارومیه با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها در برخی مناطق مرکزی و پرتردد شهری مواجه می‌شود.

کد خبر 5376104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha