۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:

گام ششم طرح شهید سلیمانی در استان ها اجرا می شود

گام ششم طرح شهید سلیمانی در استان ها اجرا می شود

ساری- فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی در استان‌ها، گفت: لکه‌گیری واکسیناسیون، پیگیری افراد پرخطر، تزریق دز سوم واکسن جزو گام ششم طرح است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین سپهر در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: مازندران با توجه به گردشگر پذیر بودن، جز اولین استان‌هایی بود که گرفتار شبیخون ویروس کرونا شد، اما با تلاش کادر درمان و مدیران ستاد استان، این بیماری در استان مازندران کنترل شد.

وی که در ستاد مقابله با کرونا مازندران در استانداری سخن می‌گفت، ادامه داد: طرح شهید سلیمانی با هدف اینکه افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تحت درمان قرار گیرند و هم موجب انتقال ویروس به دیگر اعضای جامعه نشوند، به ستاد ملی کرونا و کادر درمان در استان‌ها کمک کرد.

سپهر با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را برای توجیه کردن مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشویق آنان جهت تزریق واکسن کرونا در پایگاه‌های واکسیناسیون سطح استان به‌کار بگیریم، افزود: در این صورت می‌توانیم این ویروس پیچیده را کنترل کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی در استان‌ها، گفت: لکه‌گیری واکسیناسیون، پیگیری افراد پرخطر، تزریق دز سوم واکسن جزو گام ششم طرح شهید سلیمانی است که به افزایش پوشش واکسیناسیون و اقناع سازی اذهان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح هوشمند سامانه امید، نظارت‌ها را تقویت می‌کند، گفت: مهم‌ترین ابزار تصمیم گیری، داشتن اطلاعات دقیق و جامع و به روز است که سامانه هوشمند امید در تصمیم سازی در مدیریت به شما کمک می‌کند.

سپهر افزود: اعضای قرارگاه شهید سلیمانی برای اجرای اهداف طرح شهید سلیمانی محله به محله، در شهر و روستاها و در مدارس و دانشگاه‌ها به کمک ستاد مقابله با کرونا بروند.

وی ادامه داد: باتوجه به تصمیمات در مرکز مبنی بر اینکه مطب‌های خصوصی در تشخیص و درمان سرپایی این بیماری به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری و نظارت کند تا مطب و درمانگاه‌های خصوصی استان به شبکه‌های بهداشت و طرح شهید سلیمانی متصل شوند.

کد خبر 5377026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha