۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

امام جمعه داراب:

نخبگان داراب سند چشم انداز توسعه شهرستان را تدوین کنند

نخبگان داراب سند چشم انداز توسعه شهرستان را تدوین کنند

داراب- امام جمعه داراب گفت: نخبگان حوزوی و دانشگاهی شهرستان، باتشکیل شورای راهبردی در حوزه های مختلف اکولوژیک، انسانی، اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی،سند چشم انداز توسعه شهرستان را تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان داراب با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله محمد مفتّح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: نخبگان حوزوی و دانشگاهی شهرستان، باتشکیل شورای راهبردی در حوزه‌های مختلف اکولوژیک، انسانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، سند چشم انداز توسعه شهرستان را تدوین کنند.

وی افزود: دانشجویی و طلبگی ماهیتاً یکی است، هر چند هویتا متفاوتند، زیرایکی ابزار و دیگری انسان می‌سازد.

امام جمعه داراب با بیان اینکه اگر دانشجو بخوبی از عهده درس خود برآید، قطعاً با داشته‌های علمی خود صنعت خوبی می‌سازد، بیان کرد: اما اگر طلبه خوب درس بخواند، آدم خوبی می‌سازد.

وی بر لزوم هم افزایی بین حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: اگر همه این ابزارها را دانشجویان بسازنند، ولی طلبه‌ها انسان سازی نکنند، عده‌ای بدطینت با استفاده از ابزار دانشجویان نخبه ما، دنیا و آخرتمان را جهنم می‌کنند.

به گفته امام جمعه داراب اگر انسان ساخته شد، آن وقت این ابزار فایده دار می‌شوند و دنیا و آخرت را بهشت می‌کنند.

خطیب جمعه شهرستان داراب کار دانشگاه را کشف فعل خدا و کار حوزه راکشف قول خدا دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای رفت وآمد ها و سخنرانی‌ها نیست بلکه به معنای انتقال و تبادل علوم و همچنین بکارگیری روش‌های خوب برای تقویت علمی دو سویه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان داراب متذکر شد: سخت‌کوشی در آموختن که از ممیزات حوزه‌های علمیه است باید در دانشگاه به‌عنوان سنت اصیل علم آموزی به‌کار گرفته شود.

خسروی ادامه داد: آینده‌نگری همراه با طرح و برنامه که از مشخصات محیط دانشگاهی است، باید در حوزه‌ها پذیرفته شود.

کد خبر 5377592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha