نماینده سوریه در سازمان ملل؛

ترکیه عامل اصلی بحران انسانی در سوریه است

ترکیه عامل اصلی بحران انسانی در سوریه است

نمایده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که جنایات ترکیه و حمایت آن از سازمان های تروریستی عامل اصلی وخیم شدن وضعیت انسانی در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، بسام صباغ، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت: اقدامات اشغالگرانه ترکیه، جنایات این کشور و حمایت آن از سازمان‌های تروریستی عامل اصلی وخیم شدن وضعیت انسانی در سوریه است.

صباغ در جلسه شورای امنیت افزود که کشورش به ارائه تسهیلات لازم به سازمان ملل متحد و نهادهای ذی صلاح آن برای اجرای قطعنامه ۲۵۸۵ ادامه می‌دهد. شورای امنیت طی قطعنامه ۲۵۸۵ از تمام کشورهای عضو خواسته است گام‌هایی عملی برای رفع نیازهای فوری مردم سوریه اتخاذ کنند.

نماینده سوریه خواستار بسته شدن اردوگاه رکبان شد که به گفته وی هدفی جز افزایش درد و رنج شهروندان سوری و حمایت از سازمان‌های تروریستی توسط اشغالگران آمریکایی ندارد.

ترکیه یکی از کشورهای حامی تروریست‌ها در بحران سوریه به شمار می‌رود. این کشور به دروازه اصلی ورد تروریست‌ها به سوریه تبدیل شد. اما در ادامه که تروریست‌ها شکست خوردند ترکیه رفتارهای خود را تا حدودی تغییر داد با این حال آنکارا هنوز بخش‌هایی از سوریه را اشغال کرده و از تروریست‌های شمال سوریه حمایت می‌کند.

کد خبر 5380490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      خداوند جای حق نشسته اردوغان و عواملش تقاص خون صدها هزار کشته و میلیون ها آواره سوری را باید بدهد و این تقاص شروع شده است