۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه اردستان خبر داد؛

احیای ۹ موقوفه و ۴۸۰ سهم آب در اردستان در سال ۱۴۰۰

احیای ۹ موقوفه و ۴۸۰ سهم آب در اردستان در سال ۱۴۰۰

اردستان-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: تعداد ۹ موقوفه و ۴۸۰ سهم آب از ابتدای سال ۱۴۰۰ در اردستان احیا شده که مهمترین آن موقوفه میر سید علی است.

مجید خامسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: یکی از مهمترین‌های راه‌های کمک به اقشار کم درآمد و توسعه عدالت در جامعه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، وقف است.

وی نیات خیر واقفان در تحقق عدالت و رفع فقر در جامعه را مؤثر دانست و افزود: حدود ۶۳۷ موقوفه در شهرستان اردستان وجود دارد که از این تعداد ۵۸۱ موقوفه متصرفی و ۴۷ موقوفه غیرمتصرفی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان با اشاره به آمادگی این اداره در راستای مشاوره در ارتباط با موضوعات و مباحث وقف، خاطرنشان کرد: در خصوص تجدید و بروزرسانی اسناد اجاره‌ای، از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۵۶ سند اجاره با مستاجرین موقوفات تنظیم شده که همین امر نشانگر عملکرد ۹۲ درصدی در تحقق برنامه سالیانه است.

خامسی‌پور با بیان اینکه تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح شهرستان ۶۴ مورد است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ،۲۶ جلد سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه اخذ شده که تعداد ۴۹ رقبه در سطح شهرستان تثبیت شده است.

وی در ارتباط با طرح‌های عمرانی اداره اوقاف، تاکید کرد: تاکنون تعداد ۹ موقوفه و ۴۸۰ سهم آب از ابتدای سال ۱۴۰۰ احیا شده که مهمترین آن، موقوفه میر سید علی بود که پس از ۱۸ سال تصرف، تخلیه و تحویل اداره شهرستان شد.

کد خبر 5381673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha