۴ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد؛

امدادرسانی به هموطنان گرفتار در برف و کولاک ۱۱ استان

امدادرسانی به هموطنان گرفتار در برف و کولاک ۱۱ استان

رئیس سازمان امداد و نجات، از امدادرسانی به هزار نفر از هموطنان در ۱۱ استان کشور درگیر برف و کولاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی‌پور با اشاره به انجام عملیات امدادی در برف و کولاک ۱۱ استان کشور از روز ۳۰ آذرماه تا ساعت ۷ صبح امروز چهارم دی‌ماه، گفت: در این مدت امدادگران هلال‌احمر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و مازندران به هزار نفر از هموطنان امدادرسانی کردند.

ولی پور بیان کرد: در مجموع، هزار نفر از هموطنان در برف و کولاک ۱۱ استان و بیش از ۲۶۰۰ نفر در حوادث طوفان، سیل و آبگرفتگی در سه استان کشور خدمات امدادی دریافت کردند.

وی گفت: ۵۴ تیم امدادی شامل ۱۵۹ امدادگر و نجاتگر به متاثران از برف و کولاک در ۳۸ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری ۱۱ نفر از در راه‌ماندگان ناشی از برف‌وکولاک، ۴۰ کوهنورد و طبیعت گرد را به مناطق امن و هشت بیمار و مادر باردار را به مراکز درمانی منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران برف و کولاک در این مدت، ۱۲۶ کنسرو، ۹۶ قرص نان، ۴۴ کیلوگرم خرما و ۶۳ بسته بیسکوییت میان حادثه‌دیدگان توزیع و ۱۵۹ خودرو نیز از برف‌وکولاک رهاسازی شد.

به گفته ولی‌پور، عملیات امداد و نجات در برف‌وکولاک آذربایجان غربی ادامه دارد.

امداد و نجات در طوفان و سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر همچنین با اشاره به امدادرسانی در حوادث طوفان، سیل و آبگرفتگی در چهار روز گذشته و در سه استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و گیلان گفت: در این بازه زمانی در ۳۴ روستا و منطقه عشایر نشین به ٢٦٥٩ نفر امدادرسانی و ۱۳۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

ولی‌پور افزود: ۴۴ تیم شامل ۲۱۶ امدادگر در این مدت، ۳۱ دستگاه چادر، ۲۱۶ تخته پتو، ۸۰ ست شست‌وشو، ۵۶۰ قوطی کنسروجات، ۴۰ کیلوگرم خرما، ۱۸۰ کیلوگرم برنج، ۱۴۴ کیلوگرم حبوبات و ۱۷۰ کیلوگرم قند و شکر میان حادثه‌دیدگان توزیع کردند.

امدادرسانی در گیلان ادامه دارد.

کد خبر 5383735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha